Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Coca-Cola vs Pepsi

Coca-Cola a fost intotdeauna o companie traditionala, care a pus mare pret pe vechile valori familiale promovate in micile orase din Statele Unite ale Americii. Formula acestei bauturi are numele de cod Merchandise 7x si a ramas aceeasi inca din anul 1886, pazita sub cele mai inalte norme de securitate.

O cu totul alta imagine a promovat compania rivala: tinerii si nelinistitii de la Pepsi. Acestia si-au propus sa devina brandul celor tineri si la moda. Au patruns pe piata la sfarsitul anilor ’60 si cu toate ca intrarea lor s-a facut cu mare tam-tam, la sfarsitul anilor ’70 la o sticla de Pepsi se vindeau doua de Cola.

In 1976, Pepsi a lansat o indrazneata si foarte bine gandita campanie numita: «The Pepsi Challenge». In printurile acestei campanii erau alesi niste oameni care erau rugati sa faca un bland test intre cele doua bauturi: Pepsi si Cola. Reluat de mai multe ori acest test a dovedit ca oamenii care au fost testati au preferat gustul Pepsi pentru ca era mai dulce decat traditionalul Cola. Campania a avut un mare efect asupra vanzarilor companiei Pepsi, astfel incat in anii ’80 se facea din ce in ce mai mult un transfer de consumatori de la Coca-Cola, la Pepsi. O problema destul de serioasa pentru conducerea Coca-Cola, care in conditiile actuale era fortata sa gaseasca o solutie rapida si eficienta. Astfel, cei de la departamentul de R&D au gasit o noua formula care, la teste, a demonstrat ca ar fi preferabila celei existente pe piata.

Compania a investit 4 milioane de dolari in cercetari de piata. Aceste cercetari au durat 3 ani si au aratat ca dintr-un esantion de 200.000 de oameni, mai mult de jumatate preferau gustul cel nou in locul celui vechi. Pepsi si-a continuat ascensiunea atribuind si o imagine, un simbol campaniei lor. O imagine care sa le dea stralucire si pe care au gasit-o in persoana celebrului cantaret Michael Jackson, aflat in plina ascensiune la vremea respectiva. Energia lui de care dadea dovada in concerte deborda tinerete si inspira succes. Asa ca: Pepsi pe langa faptul ca dadusera lovitura cu noul gust, acum mai erau si sustinuti de regele pop.

Anul 1985 a fost unul dramatic de-a dreptul pentru Coca-Cola, de la care toata lumea astepta o reactie care sa surprinda. Desi pe piata mondiala Coca-Cola se afla inca in fruntea clasamentului, in Statele Unite incepea sa piarda tot mai mult teren in fata celor de la Pepsi. Acesta a fost momentul in care Roberto Goizueta a decis sa lanseze «Noua Coca-Cola». Vechile sticle au fost retrase de pe piata si formula bauturii a fost inlocuita in mod oficial dupa 95 de ani de existenta pe piata. Conducerea de la Pepsi a vazut aceasta decizie ca o situatie de panica in interiorul Coca-Cola. Si intr-adevar, nu a avut nici pe jumatate succesul scontat. Cei 4 milioane de dolari cheltuiti pe cercetarea de piata au fost o investitie total neinspirata. Mai mult decat atat, nostalgici au infiintat o asociatie a vechilor consumatori care protestau impotriva faptului ca bautura lor preferata a fost scoasa de pe piata. Asociatia si-a atras in jur de 9000 de membri. Au existat cazuri cand colectionarii de sticle de vin faceau rost pe sub mana de vechile sticle de Coca-Cola pe care le vindeau la un pret premium. Dupa doua luni de la lansare, compania a inceput sa primeasca in jur de 1500 de reclamatii pe zi din cauza noului gust de cola. Statistica a confirmat inca o data faptul ca decizia celor de la Coca-Cola a fost un gest total neinspirat, avand in vedere ca 70% dintre consumatori nu agreau noua Cola, iar 80% criticau aspru decizia schimbarii. Opinia publica a invins intr-un final si Goizueta a luat decizia sa reintroduca binecunoscutul gust de Cola pe piata sub denumirea: «Classic Coke». Compania a pierdut o multime de clienti loiali, in timp ce Pepsi a castigat un segment de piata de peste 5%.

Pentru prima data in istorie Pepsi a avut castig de cauza in fata liderului pe piata de soft drink si ofensiva continua, avand in vedere noua campanie Pepsi.

Surse: wikipedia.org; pepsi.com

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Tehnici esentiale de crestere a conversiei vanzarilor online

Tehnici esentiale de...

Pentru o afacere care face vanzari online, un indicator extrem de important este rata conv...

Tendinte care marcheaza domeniul de facilities management

Tendinte care marche...

Multa vreme spatiul de birouri al unei companii era doar locul in care angajatii isi desfa...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole