Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Inteligenta artificiala in HR, acum sau peste 10 ani?

44% dintre companii considera ca inteligenta artificiala este una dintre cele mai importante tendinte care va schimba semnificativ functia de HR, in timp ce 38% (fata de 47% in 2017) considera aplicatiile mobile si social media un trend care influenteaza functia HR.

Desi la nivel global trend-ul este din ce in ce mai pronuntat pentru automatizarea sarcinilor de rutina prin inteligenta artificiala, doar 25% dintre companiile din Romania in 2018 cred ca perioada in care tehnologii precum inteligenta artificiala si automatizarea proceselor vor fi suficient de avansate pentru a influenta functia de HR este de 2-5 ani, pe cand 13% spun ca acest lucru se intampla chiar in momentul de fata, iar 19% se asteapta ca aceasta perioada sa fie de 6-10 ani.

Citește mai departe...

In serviciile de ”Soft FM” diferenta o fac oamenii si comunicarea

Domeniul de Facility Management (FM) acopera o varietate mare de servicii. In functie de profilul si diversitatea cererii clientului acestea pot varia de la servicii ad-hoc, la servicii intergrate ce includ totalitatea gamei serviciilor de FM.

Serviciile de Soft Facilities Management genereaza ambianta placuta si diferentiere

Alaturi de serviciile de operare si mentenanta tehnica a echipamentelor si infrastructurii spatiilor construite (hard FM), serviciile non-tehnice (soft FM) asigura ambianta placuta si un mediu de siguranta pentru personalul care isi desfasoara activitatea in spatiile amenajate.

Citește mai departe...

Orasul inteligent nu e un moft, e o necesitate

In luna iunie 2018 a fost publicat clasamentul celor mai „inteligente” orase din lume. Adica al celor mai avansate orase in ce priveste capitalul uman, coeziunea sociala, economia, mediul, guvernanta, planificarea urbana, atractivitatea la nivel international, tehnologia, mobilitatea si transportul.

Romania lipseste din acest clasament

Realizat de prestigioasa IESE Business School, clasamentul include 165 de orase din 80 de tari, dar nu include si Romania. Sa fie din cauza unor limitari metodologice de cercetare sau pur si simplu din lipsa de date si exemple de orase inteligente din Romania? Nu stim. Ceea ce ramane ca o trista remarca este faptul ca tarile vecine precum Bulgaria, Ungaria, Ucraina sau Serbia sunt reprezentate prin capitalele lor in acest clasament, dar Romania lipseste.

Citește mai departe...

Patru elemente definitorii pentru rolul si activitatea unui lider

Volatilitatea mediului de afaceri si orientarea din ce in ce mai mare pe atingerea obiectivelor pe termen scurt au facut ca in multe companii calitatea actului de management sa scada continuu in ultimii 10 ani. De fapt numeroase studii globale indica acest aspect si totodata arata ca acesta a fost contextul care a condus la cresterea focusului pe lideri si actul de conducere (leadership).

Citește mai departe...

Noi restrictii in domeniul detasarilor transnationale. Ce prevede noua directiva publicata in iulie 2018

Presiunea statelor dezvoltate ale Uniunii Europene de a modifica cadrul de reglementare privind detasarile transnationale s-a materializat, poate mai devreme decat ne asteptam, in adoptarea Directivei (UE) 2018/957 a Parlamentului European si a Consiliului din 28 iunie 2018 de modificare a Directivei 96/71/CE privind detasarea lucratorilor in cadrul prestarii de servicii. Aceasta directiva are termen de implementare de catre statele membre 30 iulie 2020.

Aceste schimbari au fost justificate prin nevoia asigurarii unui echilibrul intre necesitatea de a promova libertatea de a presta servicii si de a asigura conditii de concurenta echitabile, pe de o parte, si necesitatea de a proteja drepturile lucratorilor detasati, pe de alta parte. Ele vor avea ca finalitate limitarea fenomenului de migrare a lucratorilor dinspre tarile “sarace” ale Uniunii catre cele “bogate” din simplul motiv ca procesul va deveni mult prea costisitor.

Citește mai departe...

Digitalizarea companiilor de servicii profesionale

Spre deosebire de industriile in care produsul este tangibil, in industria serviciilor profesionale acesta nu poate fi experimentat fizic. In acest caz ”produsul” este o solutie care isi demonstreaza calitatea atunci cand este implementata. Promisiunea atingerii rezultatelor este certificatul de garantie, clientul este parte a schimbului de informatii pentru implementarea unei solutii care costa si ale carei rezultate pot sa nu se vada imediat.

Acestei provocari traditionale i se mai adauga si digitalizarea. Aceasta transforma tot mai mult serviciile profesionale. Aparitia tehnologiei blockchain este o dovada tot mai concludenta a schimbarii. Viitorul acestei industrii va depinde de felul in care liderii industriei vor gestiona schimbarea pe care digitalizarea o produce.

Citește mai departe...

15 actiuni pentru eficientizarea energetica a casei tale

Suntem o natiune de ”proprietari de locuinte” si ne dorim confortul pe care ni-l ofera sistemele actuale de constructie si finisare a constructiilor rezidentiale. In acelasi timp suntem preocupati de cresterea continua a tarifelor la utilitati. Aceste doua aspecte nu sunt doar pe agenda proprietarilor de cladiri industriale, comerciale, de birouri ci, cu atat mai mult, pe lista de preocuparilor personale.

Eficienta energetica activa poate fi realizata prin instalarea in locuinta de echipamente si dispozitive de economisire a energiei, precum si prin controlarea acestora pentru a utiliza doar energia necesara.

Citește mai departe...

Transformarea digitala - o prioritate stringenta pentru afacerile care vor sa prospere in zilele noastre

Organizatiile care au adoptat transformarea digitala sunt cu 26% mai profitabile decat companiile similare care nu au facut-o – se arata in studiul Massachusetts Institute of Technology. Clientii companiilor care au investit in transformarea digitala dau dovada de o crestere semnificativa a gradului de loialitate, cumpara cu 90% mai des si cheltuiesc cu 60% mai mult per achizitie. Prin urmare, studiul arata o legatura directa intre transformarea digitala a afacerii si declansarea oportunitatilor de generare de venituri.

Citește mai departe...

Alex Milcev, EY: Aducerea criptomonedelor la lumina

Potentialul criptomonedelor de a creste viteza si a reduce costul afacerilor este amenintat de furt, securitate slaba si activitate infractionala.

Criptomonedele au capacitatea de a schimba in mod pozitiv serviciile financiare prin cresterea vitezei si reducerea costurilor afacerilor. Dar sunt necesare actiuni internationale coordonate in ceea ce priveste verificarea reglementarilor, in vederea asigurarii ca aceste noi monede nu permit activitatea infractionala si evaziunea fiscala.

Citește mai departe...

Sistemele de eficientizare energetica si Internetul Lucrurilor

Ce legatura exista intre eficienta energetica si Internetul Lucrurilor (IoT)? Pentru a raspunde la aceasta intrebare mai intai trebuie sa definim ce este Internetul Lucrurilor. IoT este reteaua de obiecte fizice care au incorporata o tehnologie ce le permite sa comunice si sa interactioneze cu mediul extern. O solutie IoT este un produs/obiect mixat cu un serviciu, livrat avand la baza o tehnologie ce foloseste Internetul.

Dispozitive si aplicatii in IoT

Exemplele de dispozitive conectate la IoT din domeniul eficientei energetice includ: senzori simpli, senzori mai complexi (de exemplu, dispozitive de masurare a puterii electrice), dispozitive de actionare (de exemplu controler de camera HVAC), controale logice programabile (PLC), etc. Acestea pot fi utilizate in cladiri rezidentiale sau in cladiri de birouri, in spatii comerciale sau in spatii industriale.

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Inteligenta artificiala in HR, acum sau peste 10 ani?

Inteligenta artifici...

44% dintre companii considera ca inteligenta artificiala este una dintre cele mai importan...

In serviciile de ”Soft FM” diferenta o fac oamenii si comunicarea

In serviciile de ”So...

Domeniul de Facility Management (FM) acopera o varietate mare de servicii. In functie de p...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole