Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

13 specialisti - 44 de predictii realiste despre Romania in 2014

Treisprezece specialisti din 11 industrii au facut previziuni in privinta evolutiilor marcante din Romania pentru 2014, in cadrul evenimentului Pro-Gnosis, organizat de DC Communication.

Cele 44 de predictii vizand domenii dintre cele mai diverse, de la macroeconomie la antreprenoriat social, de la consultanta la bancar, piete de capital, social media, muzica, gastronomie sau domeniul legal schiteaza, in perspectiva, repere si tendinte care merita urmarite in Romania anului 2014.

Gandita ca preambul al noptii Sfantului Andrei cand, conform traditiei, viitorul se lasa citit de muritorul de rand, noaptea predictiilor a reunit clienti si colaboratori ai DC Communication intr-un demers menit sa revalorizeze traditia intr-o cheie noua, dedicata informatiei.

Principalele predictii facute de specialisti in cadrul Pro-Gnosis DC Communication:
Ion Sturza - Fribourg Investments:
- Se va incheia criza economica.
- Guvernul va reusi doua privatizari de anvergura si va debloca doua investitii private strategice.
- Oamenii de afaceri romani nu vor mai folosi insolventa ca strategie de business.
- Alegerile vor aduce populism exagerat cu impact pe termen mediu

Gabriel Sincu - EY Romania:
- Sistemul de TVA la incasare va deveni optional.
- UE va descuraja tranzactiile cu paradisurile fiscale.
- Reglementarile privind holdingurile vor fi greu de aplicat si procedurile birocratice vor fi foarte stufoase.

Magda Sandulescu - Raiffeisen Bank:
- In 2014, vom asista la o crestere a mobilitatii si a accesului la Internet in Romania, ceea ce va duce la o majorare a numarului de tranzactii din domeniul bancar.
- Conceptul de “Big data” va deveni tot mai important.
- Serviciul de Personalized advisory va deveni tot mai popular.

Roxana Vitan - The Romanian-American Foundation:
- Vom auzi tot mai mult de sustenabilitate si dezvoltare durabila.
- Standardele legate de Global Reporting Initiative si ISO 26000 vor reprezenta noile tendinte pentru corporatii.
- ONG-urile vor detine rolul de intermediar intre corporatii si comunitati, in punerea in practica a celor de mai sus.
- Vom vedea o agregare, iar finantarea de investitii sociale va inlocui finantarea pe proiect.

Dragos Pislaru - GEA Consulting:
- Miza pe clustere – cultivarea comunitatilor de afaceri locale.
- Efectele descentralizarii - primele falimente ale autoritatilor locale.
- Noile drivere de crestere pe termen mediu: cercetare / inovare / antreprenoriat / creativitate.

Elena Badea - EY Romania:
- Crestere de la 41% la 55% a utilizarii LinkedIn de catre firme. Acesta va deveni principalul canal de comunicare B2B.
- 85% va fi nivelul de utilizare al retelelor sociale pentru promovare. In 2013, acesta a fost de 78% in Romania si 97% la nivel global.
- Continutul video va fi “the next big thing”.
- Firmele vor descoperi Pinterest, tumblr si Slideshare.
- “Selfies” de companie si augumented reality.

Madalin Niculeasa - Niculeasa Litigators, Tax, Regulatory:
- Poate nu neaparat in 2014, dar cu siguranta vom asista la primul caz in care instanta constitutionala va sanctiona asa-numita “sinceritate bugetara”.
- Vom fi martorii momentului in care sarcina fiscala va fi cantarita cantitativ – se va analiza cat de rezonabile sunt taxele – si calitativ, din perspectiva procedurii.
- In 2014, vom vedea o crestere in termeni calitativi a gradului de educare al clientilor cu consecinte atat pozitive cat si negative asupra avocatilor.
- Legislatia neclara si stufoasa va duce la o crestere a solicitarilor catre avocati.

Ivan Patzaichin - Antreprenor social:
- Sportul este intr-un declin accentuat datorat subfinantarii. Si in 2014, sportivii care vor inregistra rezultate exceptionale se vor baza doar pe propriul talent si propria determinare, fara un sprijin real.  
- Vom asista la dezvoltarea ecoturismului romanesc, din ce in ce mai multi opteaza pentru un turism care respecta mediul.
- Oamenii vor fi mai cumpatati cu cheltuielile ceea ce va determina o posibila imbunatatire a lucrurilor.

David Contant, gastronom - 100% Romanesc:
- Se vor folosi tot mai mult resursele romanesti in gastronomie.
- Traditia romaneasca va fi valorizata in gastronomie.
- Se vor solicita si obtine tot mai multe certificari de origine controlata.

Constantin Magdalina - EY Romania:
- Romania urca 5 locuri in clasamentul global al tarilor cu cel mai ridicat coeficient al inovatiei (de pe 48 pe 43).
- Aplicatia anului in 2014: Vine, o aplicatie de tip video-sharing detinuta de Twitter.
- Utilizatorii de smartphone-uri vor folosi gesturile pentru a-si controla gadgeturile, fara atingerea ecranului.

Vintila Mihailescu – Antropolog:
- Culture matters.
- Cultura va deveni o resursa alternativa si regenerabila.
- Cunoasterea culturii locale va deveni un atu competitiv pentru corporatii.

Mihai Pop - EY Romania:
- Romania va creste ca pol logistic pentru regiunea CEE, iar Constanta va fi locul de intrare/iesire din regiune.
- Investitiile in energia nucleara in Romania nu vor capata materialitate in acest deceniu.
- Piata de servicii financiare isi va continua consolidarea si va urma o sciziune a pietei cu jucatori mari si jucatori de nisa.

Cristian Stefanescu (Electric Brother) – muzician:
- In Romania nu mai e nevoie de o casa de discuri de talie mare pentru lansarea unui material discografic. E nevoie doar de inspiratie si originalitate pentru ca el sa ajunga sa fie cunoscut.
- In privinta vanzarilor: serviciile de streaming inghit incet, incet orice alta forma de vanzare a muzicii, insa CD-ul si vinilul o sa pastreze o piata mica dar rezonabila.
- In privinta concertelor: live-ul a devenit cel mai important, iar in 2014 e putin probabil sa mai vedem vreun artist facand playback sau cantand fara un grup de muzicieni buni in spate, la fel cum e putin probabil sa mai vedem invitati de talie mica la festivalurile de muzica clasica.

”Cel mai mult ne-a bucurat sa vedem ca directia acestui eveniment a fost validata de specialisti: traditia este valoroasa, inovatia diferentiaza, cultura aduce valoare adaugata, iar creativitatea este vector de crestere. Si, intre toate acestea, comunicarea isi reconfirma rolul strategic de liant”, spune Crenguta Rosu, Co-Managing Partner DC Communication.

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Auditorul Financiar - profesionistul potrivit pentru misiunea de Audit AML®

Auditorul Financiar ...

Odata cu aparitia Legii 129/ 2019 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si fin...

Headhunting sau Direct Search – De ce? Ce doleante comune au candidatii si angajatorii

Headhunting sau Dire...

Pe o piata a muncii, asa cum se prezinta ea acum in Romania, cand criza specialistilor est...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole

Update cookies preferences