Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Brandul personal in lumea VUCA

De ce este bine sa ne construim brandul personal? Pentru ca este dreptul nostru de a ne defini ca indivizi. Acolo unde modelele culturale privilegiaza individul si apoi comunitatea, brandul personal deriva din dreptul de exprimare. Cand ai libertatea sa exprimi cine esti si ce este important pentru tine spui, de fapt, care sunt valorile tale.

Brandul personal in lumea VUCA

VUCA este denumirea data dupa 2008 mediului de afaceri devenit volatil, marcat de incertitudine, complex si ambiguu. In aceasta lume promisiunile de valoare reprezinta ancore de stabilizare, iar livrarea lor sistematica si relevanta pentru fiecare segment de clienti in parte face ca alegea sa te favorizeze in optiunile lor. Cu alte cuvinte, fie ca esti antreprenor, angajat sau freelancer, brandul personal, pe langa competentele solide, calitatile si caracteristicile care te fac unic, te diferentiaza pozitiv si iti da credibilitate.

Brandul personal si valorile personale

Brandul personal este o promisiune de valoare. Este marca valorilor noastre individuale care ne diferentiaza si ne dau contur. Daca buletinul atesta identitatea noastra administrativa, brandul personal atesta identitatea noastra sustinuta de valorile noastre in spatiul public.

Valorile personale ne reflecta nevoile si aspiratiile constante si ne permit sa ne concentram actiunile spre implinirea lor. Fiecare valoare este rationalizata sub forma unui set de convingeri si credinte care o justifica. Ansamblul acestora ne formeaza sistemul de valori si convingeri. Astfel, atunci cand ne construim brandul personal pornind de la valorile personale principale, autenticitatea este un rezultat natural si firesc, iar diferentierea este imediata.

Exprimarea valorilor personale vine insa impreuna cu o mare responsabilitate. Este bine sa fim responsabili fata de ce valori promovam in jur astfel incat sa construim o lume mai buna. Brandul personal este ancorat in valorile personale, dar are mijloace de exprimare diferite in functie de obiectivul personal sau profesional pe care il avem.

Un tanar care doreste sa devina antreprenor va alege alte canale de construire ale brandului personal, decat un coleg care vrea sa devina un reputat avocat. Obiectivele de cariera diferite vor face ca mediile si metodele alese pentru construirea brandului personal sa fie foarte diferite in cele doua situatii date ca exemple.

Ca sa ne construim brandul personal este bine sa avem un obiectiv si sa ne structuram activitatile catre atingerea acestuia. Asadar brandul personal contine dreptul de exprimare a individualitatii noastre, responsabilitate si obiectiv tinta.

Brandul personal versus brandul de companie

Strangand cadrul de referinta, din punct de vedere profesional, brandul personal mai contine si libertatea pe care si-o ia un angajat fata de brandul companiei. Oamenii cu care ne intalnim ar fi bine sa vorbeasca cu noi in primul rand pentru ceea ce suntem, nu pentru compania la care lucram.

Deoarece imaginea companiei este cel mai adesea mai tare decat cea a individului exista riscul unor false interactiuni. Cand se intalnesc angajatii diverselor companii se intalnesc nu persoanele, ci brandurile de companie, functiile si resursele din spatele lor. Exista impresia unei relatii personale care de fapt n-a avut niciodata loc. Ei bine, cu ajutorul brandului personal putem sa ne dezlipim de imaginea companiei, daca valorile exprimate sunt mult diferite, sau le putem exprima pe amandoua in mod coerent si relevant, daca sunt aliniate.

Sunt trei cazuri frecvente pentru verificarea soliditatii brandului personal:

1. Atunci cand nu mai lucrezi in companie si vrei sa accesezi persoanele cu care te intalneai, de aceasta data in noua ta calitate de freelancer.
2. Cand te angajezi la companii in baza brandului personal construit pe valori si validat de competente.
3. Cand iti reprezinti business-ul pe care l-ai creat in calitate de antreprenor si unde ai pus la baza, ca fondator, valorile personale, care acum sunt si valorile firmei.

Transferul de prestigiu se verifica in toate aceste cazuri, nu prin functie sau resursele din spatele acesteia, ci prin ceea ce esti tu ca brand personal, ca suma a valorilor proiectate consecvent si sustinute sistematic prin comportamente si fapte de tine.

Brandul personal ca shortcut decizional

In conditiile evolutiilor demografice din ziua de azi si a mediului de business foarte competitiv, brandul personal asigura diferentiere. Este un shortcut decizional care se acceseaza in situatii de la alegerea partenerilor de afaceri, pana la promovarea in pozitii de conducere.

Daca in cazul companiilor brandul este un activ intangibil care are o valoare masurabila, in cazul brandului personal acesta este capitalul de incredere pe care ceilalti il investesc in tine. Dividendele aduse de un brand personal solid si construit sistematic vin sub forma de relatii de prietenie durabile si recunoasterea ca lider. Brand-ul personal da soft power (putere simbolica) celui care il detine si ii deschide oportunitati de cariera, implinire personala si prosperitate.

Autor: Elena Badea (foto) - Marketing Strategy Consultant

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Auditorul Financiar - profesionistul potrivit pentru misiunea de Audit AML®

Auditorul Financiar ...

Odata cu aparitia Legii 129/ 2019 privind prevenirea si combaterea spalarii banilor si fin...

Headhunting sau Direct Search – De ce? Ce doleante comune au candidatii si angajatorii

Headhunting sau Dire...

Pe o piata a muncii, asa cum se prezinta ea acum in Romania, cand criza specialistilor est...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole

Update cookies preferences