Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Studiu Valoria: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

ā€¢ Valoria lanseaza astazi ā€˛Puterea brandului personal 2017ā€¯, primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din Romania.
ā€¢ Personalitatea internationala care este o sursa de inspiratie pentru cei mai multi dintre respondenti prin felul in care isi construieste brandul personal este antreprenorul in serie Richard Branson, urmat indeaproape de alte doua personalitati internationale exceptionale - Tony Robbins si Barack Obama.

ā€˛Prin prezentul studiu, ne-am propus sa aflam modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din Romania. Am vrut sa aflam cati respondenti isi construiesc consecvent si proactiv brandul personal, care sunt principalele canale de comunicare ale brandului personal, care considera respondentii ca sunt beneficiile asociate construirii brandului personal, ce personalitati sunt nominalizate ca modele de pe scena internationala. Din cate stim, este prima initiativa de acest gen din Romania pe care o vom consolida prin noi studii si continut de calitate despre acest subiect de importanta vitalaā€¯, spune Elena Badea, Managing Partner Valoria, co-autoarea studiului.

Cati isi construiesc consecvent brandul personal?
Numai 32% dintre respondenti spun ca au un demers consecvent si proactiv de construire a brandului personal. Restul de 68% ii aduna pe cei care au abordari punctuale, oportuniste sau, dimpotriva, nu isi gestioneaza in nici un fel brandul; 65% dintre acestia nici nu considera ca este probabil sa inceapa sa faca acest lucru in urmatoarele 6-12 luni.

Cei care nu au ales pana acum sa isi construiasca brandul personal spun ca principalul motiv este faptul ca nu au timp pentru aceasta activitate (25%), nu este o prioritate pentru ei (19%) sau nu s-au gandit la acest aspect (14%).

Pe de alta parte, numai 26% dintre respondentii care deja isi construiesc brandul personal spun ca fac acest demers de peste 10 ani. Cei mai multi dintre aceștia (38%) lucreaza la brandul personal de 1-3 ani, iar 21% isi construiesc brandul personal de 4-7 ani.

Cum isi construiesc brandul personal?

56% dintre respondenti pun pe primul plan comunicarea experientei lor de afaceri si a competentelor relevante pentru a-si construi brandul personal, dar 54% considera comunicare propriilor valori drept partea cea mai importanta a acestui demers.

Este important ca 40% dintre respondenti spun ca nu au o strategie de dezvoltare a brandului personal, dar vor sa isi faca o astfel de strategie. Dintre respondenti 10% au o strategie dar nu o aplica, 4% nu au si nici nu isi vor face una, iar 9% spun ca nu este cazul.

Canalele folosite pentru comunicarea publica a brandului personal sunt dominate de LinkedIn (59%) si Facebook (53%). Pe locul trei sunt evenimentele care dau ocazia de a vorbi in public (38%). Blogul personal apare pe ultimul loc cu numai 12%.

Ce domenii abordeaza pentru diferentierea brandului personal?

Principalele 5 domenii majore, pe langa cel al profesiei, care sunt alese pentru a comunica brandul personal sunt: domeniul social (52%), educatia (50%), antreprenoriatul (49%), cultura (24%) si inovatia (22%).

Chiar daca 27% dintre respondenti spun ca au un proces care sa le faciliteze identificarea temelor relevante pentru dezvoltarea brandului personal, din care 7% nu il aplica inca, restul de 73% nu au un astfel de proces si din acestia numai 36% lucreaza la asta.

Ce beneficii si indicatori ataseaza brandului personal?

Cele mai importante trei beneficii aduse de brandul personal sunt: recunoasterea si vizibilitatea pe care le aduce (pentru 67% dintre respondenti), faptul ca dezvoltarea acestuia face parte din strategia de evolutie profesionala (pentru 66% dintre respondenti), dar si cresterea angajabilitatii pe piata muncii (pentru 41% dintre respondenti).

Dintre indicatorii de performanta folositi pentru a urmari / masura progresul in construirea brandului personal vedem ca numarul de mentionari in presa este utilizat numai de 16% dintre respondenti, pe locul unu aflandu-se numarul de contacte noi de business, care este, de altfel, un indicator de networking dar care, indirect, este folosit ca sa indice puterea brandului personal.

Cu cine lucreaza la brandul personal?

Numai 18% dintre respondenti au locat un buget lunar pentru activitati care sa conduca la construirea brandului personal. Cei mai multi respondenti (37%) care aloca un astfel de buget sunt cei de 34-49 ani, ceea ce corespunde cu o etapa foarte activa din viata profesionala, la fel ca si in cazul celor de 25-33 de ani care raspund pozitiv in procent de 36%.

Cei mai multi respondenti (47%) spun ca ar colabora cu un consultant specializat pentru dezvoltarea brandului personal 35% s-ar consulta cu prieteni mai avansati in procesul acesta, iar 33% ar apela la un executive coach sau un life coach. Doar 24% spun ca ar dori sa primeasca acest tip de consultanta de la un profesionist in marketing.

Din pacate, 49% dintre respondenti nu au participat la nici un training cu tema brandului personal in ultimii trei ani (2013-2016). Doar 18% spun ca au participat la un astfel de training in acest interval de timp, 14% au participat la doua, 10% la 3, iar 9 % la peste 3 traininguri.

ā€˛Brandul personal este ce, cat si in ce fel comunicam cine suntem. Este managementul perceptiei celorlalti despre tine, dupa ce ai comunicat cine esti. Brandul personal influenteaza relatiile cu ceilalti si faciliteaza aderenta la valorile pe care le sustii prin opiniile si proiectele tale. Este un instrument care cere pricepere, daca vrei ca scopul pe care ti-l propui sa fie atins. Este despre cum te porti cu ceilalti, cum vorbesti, cum te imbraci, ce postezi pe LinkedIn sau la ce dai like pe Facebook. Prin studiul de fata am vrut sa aflam care este nivelul de constientizare din Romania asupra importantei tuturor acestor aspecte ce tin de brandul personal. Am incredere ca prin acest demers subliniem nu numai importanta subiectului, ci punem in circulatie si un continut de valoareā€¯, Constantin Magdalina, Expert Tendinte si Tehnologii Emergente, co-autor al studiului.

 

Recomanda articolul

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Mostenitorii nu vor afacerile de familie in Romania

Mostenitorii nu vor ...

Antreprenoriatul din Romania este personificarea unui tanar nascut in 1990. Uneori idealis...

Cum schimba digitalizarea tratamentul TVA pentru serviciile financiare?

Cum schimba digitali...

In mod traditional, activitatea bancara este scutita de TVA, fara drept de deducere. Astfe...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole