Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Pompe si grupuri de pompare pentru sistemele de irigatii

Sistemele de irigatii au devenit o necesitate intr-un domeniu precum cel agricol, acolo unde suprafetele terenurilor sunt foarte mari iar productivitate este obiectivul principal! Orice sistem are nevoie de o pompa speciala care trebuie aleasa in functie de: necesarul de debit si presiunea la punctul de evacuare, pierderi de presiune, pierderi datorate frecarii si eficienta crescuta la punctele de sarcina estimate.

Dupa 1989, suprafata irigata din Romania s-a redus sub jumatate, infrastructurile de irigatii fiind supuse unui proces de degradare continuu. Insa, experienta secetei din perioada trecuta a facut ca interesul fermierilor pentru investitii in sisteme de irigatii sa creasca.

Eficienta este un factor important mai ales in agricultura acolo unde suprafetele terenurilor sunt foarte mari. In cazul unei functionari automate sau al unei consum variabil, alegeti un produs pentru care eficienta depinde de gama de sarcina care reprezinta cea mai mare putere de consum. Constructia si varianta de material trebuie aleasa in functie de lichidul pompat.

Citește mai departe...

Cum se fac jocurile in industria de gaming

Un sector al industriei de IT&C atrage tot mai mult atentia in Romania – sectorul de gaming. Potrivit unui studiu privind veniturile din gaming realizate de 100 de tari din lume, in 2016 Romania era pe locul 47 la nivel mondial si pe locul 4 in Europa de Est cu 153 milioane euro. Circa 7.000 dintre cei peste 100.000 de angajati din industria IT&C lucreaza in prezent in sectorul de gaming, la nivel local fiind aproximativ 50 de studiouri de jocuri.

La nivel mondial se asteapta ca cei 2,2 miliarde de gameri sa genereze incasari de 99 miliarde de euro pentru industrie la finalul lui 2017, ceea ce reprezinta o crestere de 7,8% comparativ cu 2016. Jocurile digitale vor reprezenta 87% din piata globala si venituri de 86 miliarde de euro. Segmentul de mobile este cel mai profitabil, jocurile pe smartphone-uri si tablete au crescut cu 19% de la an la an atingand cifra de 42 miliarde de euro si 42% din piata globala de gaming.

Citește mai departe...

Este afacerea de familie expresia capitalismului cu fata umana?

Notiunea ”afacere de familie” este una des intalnita in limbajul curent, dar acest tip de activitate este foarte putin analizata si studiata in Romania. Lucrurile in afacerile de familie se desfasoara intr-o maniera nestructurata, acestea fiind conduse intr-o maniera mai degraba empirica decat intr-una organizata riguros. Apare intrebarea de unde aceasta nevoie ca afacerile de familie sa primeasca o atentie speciala comparativ cu entitatile de tip corporatie.

Pentru o mai buna intelegere a fenomenului, voi porni de la definitia afacerii de familie, asa cum este ea prezentata in literatura de specialitate. Astfel, pentru a putea sa se incadreze in categoria de afacere de familie, un business trebuie sa fie detinut majoritar de unul sau mai multi membri ai aceleiasi familii iar conducerea firmei sa fie, de asemenea, asigurata de membrii familiei.

Asadar, afacerea de familie este un sistem complex format din trei subsisteme: familia, actionariatul si afacerea. Spre deosebire de corporatii, unde subsistemul „familie” lipseste, riscul de blocaj in functionarea mecanismului este mult mai mare, fiind necesar ca ritmul celor trei componente sa fie armonizat.

Citește mai departe...

Specialistul si munca in strainatate

Uneori apare oportunitatea ca un specialist intr-un anumit domeniu tehnic sa lucreze in strainatate. In ultima perioada din Romania au plecat si multi ingineri. Universitatile din Romania care pregatesc specialisti competenti in domeniul lor de activitate au fost solicitate sa asigure personal cu calificare superioara, de inalta specialitate in diferite domenii. Aceasta pregatire trebuie sa fie „pliata” pe necesitatile si oportunitatile locului de munca, in strainatate. Deoarece pentru un specialist nu este suficient sa fie bine pregatit profesional, pentru reusita sa deplina la viitorul loc de munca in strainatate, acesta trebuie sa indeplineasca si urmatoarele conditii si cerinte:

1. Pregatirea profesionala este „caramida de baza” – fundamentul sistemului, fara de care tot ceea ce voi aminti in continuare nu va fi posibil. La aceasta temeinica pregatire profesionala atestata si certificata, specialistului ii este necesara o experienta profesionala bogata care sa includa o cazuistica bogata cu multe solutii si variante de rezolvare ale problemelor.

Citește mai departe...

Ce nu invata liderii la scoala despre vanzari

Prapastia dintre DE CE si CUM

Ceea ce invatam la scoala ne este necesar ca sa avem coordonatele traseului pe care urmeaza sa mergem. O harta a versantului profesional si uman pe care-l avem de urcat. Un antrenament util inainte de ascensiune. Numai ca reperele de atins nu sunt traseul propriu-zis, iar antrenamentul nu e ascensiunea. Asa se face ca, fie aplicam prea putin din ceea ce am invatat, fie curricula nu acopera intreg spectrul de provocari din viata cotidiana sau de la serviciu. In concluzie, ne-am educat cu intrebarea ‚DE CE?’ si suntem pusi la serviciu sa raspundem la intrebarea ‚CUM?’.

Lideri care nu stiu sa vanda

Un exemplul privind diferentele intre ceea ce invata si ceea ce sunt pusi liderii sa faca este chiar procesul de vanzare. Rareori se intampla ca cei care ajung in pozitii de management sa stie sa conduca un proces de vanzare. Acest subiect nici nu exista, de multe ori, in curricula academica a scolilor (de afaceri) in care s-au pregatit.

Citește mai departe...

Declaratia 207 – o modificare aparent inofensiva

Incepand cu acest an, Declaratia anuala privind retinerea la sursa, cu termen de depunere in ultima zi a lunii februarie, se intocmeste de catre contribuabilii romani platitori de venituri cu regim de retinere la sursa in format electronic. Este vorba despre Declaratia 207: „Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti”.

Odata cu aparitia Ordinului ANAF 3695/27 decembrie 2016 care a introdus noul format si continut al Declaratiei 207, au inceput si controversele si intrebarile contribuabililor. Pe scurt, toate firmele romanesti care efectueaza plati catre nerezidenti (cu regim de impozitare cu retinere la sursa) trebuie sa isi puna problema inregistrarii respectivilor nerezidenti in Romania, pentru ca acestia sa primeasca un cod de identificare fiscala de la autoritatile romane. Desi, potrivit legii, obligatia nu este a contribuabililor romani, ci a nerezidentilor respectivi, din considerente practice, firmele romanesti sunt cele care pot facilita cel mai bine aceasta inregistrare.

Citește mai departe...

Brandul personal in lumea VUCA

De ce este bine sa ne construim brandul personal? Pentru ca este dreptul nostru de a ne defini ca indivizi. Acolo unde modelele culturale privilegiaza individul si apoi comunitatea, brandul personal deriva din dreptul de exprimare. Cand ai libertatea sa exprimi cine esti si ce este important pentru tine spui, de fapt, care sunt valorile tale.

Brandul personal in lumea VUCA

VUCA este denumirea data dupa 2008 mediului de afaceri devenit volatil, marcat de incertitudine, complex si ambiguu. In aceasta lume promisiunile de valoare reprezinta ancore de stabilizare, iar livrarea lor sistematica si relevanta pentru fiecare segment de clienti in parte face ca alegea sa te favorizeze in optiunile lor. Cu alte cuvinte, fie ca esti antreprenor, angajat sau freelancer, brandul personal, pe langa competentele solide, calitatile si caracteristicile care te fac unic, te diferentiaza pozitiv si iti da credibilitate.

Citește mai departe...

Romania, 5% crestere economica. Incotro si pana cand?

Cu cresteri de 2,9% in 2014, 3,7% in 2015 si de 5,2% in S1 2016, Romania este vazuta de cei mai multi dintre managerii de top drept cea mai atractiva piata din Europa. Cresterea economica de 6% raportata in T2 2016 potrivit Eurostat, a determinat Bloomberg sa considere Romania tara cu cea mai rapida crestere economica din 2008 pana in prezent. In opinia expertilor, explozia consumului, reducerea taxelor si cresterea salariilor sunt considerati principalii factori care au sustinut aceasta crestere.

Productia industriala a stagnat in acest an, singurele luni de crestere fiind aprilie cu 3,9% si august cu 1,2%, in timp ce exporturile au contribuit negativ la cresterea economica. Contributia negativa a exporturilor se explica prin diferenta dintre rata de crestere a exporturilor (4%) si importurilor (6,8%) in primele 8 luni ale anului. Cu toate acestea se estimeaza o crestere a industriei de 1,5% si de 4% a exporturilor fata de anul trecut. Raportata la euro, leul este moneda una dintre cele mai performante top 3 monede din Europa Centrala si de Est.

Citește mai departe...

Informare privind valoarea tichetului de masa

Societatile care incadreaza personal prin incheierea unui contract de munca pot acorda o alocatie individuala de hrana, sub forma tichetelor de masa, conform Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa.

Incepand cu data de 01.12.2016, valoarea maxima unui tichet de masa creste de la 9.57 lei la 15 lei.

Atentie!
1. Decizia de a creste valoarea tichetelor de masa pentru salariati ramane la latitudinea angajatorului, conform bugetului de venituri si cheltuieli.
2. Tichetele de masa reprezinta venituri salariale, pentru care se datoreaza doar impozit pe salarii, nu si contributii sociale.
3. Tichetele de masa se acorda doar pentru zilele lucrate, nu si pentru zilele in care salariatul efectueaza concediul de odihna, concediu medical sau alte tipuri de concedii platite sau neplatite, este  delegat sau detasat in afara localitatii in care isi are locul permanent de munca si primeste indemnizatie zilnica de detasare sau delegare sau este absent de la munca.

Citește mai departe...

Suntem nascuti in zodia schimbarii

Traim in schimbare. Cand nu este imperativa, schimbarea este moneda de conversatie intre prieteni, sursa de replanificare pentru tehnicieni si motivatie pentru transformare in forurile de decizie. Subiectul penduleaza intre discutie privata si teza care sa explice/transforme lumea.

In mediul de business, pragmatic vorbind, la nivel individual, schimbarea se refera de multe ori la actualizarea competentelor pentru a fi relevant in companie si pe piata muncii. La nivel de companie schimbarea se refera la transformarea acesteia ca sa fie relevanta pentru consumator si piata.

In acest articol am sa vorbesc despre schimbarea din perspectiva companiilor si am ca obiectiv specific managementul schimbarii.

In companii, initiativele de schimbare consuma timp/resurse si influenteaza succesul organizatiilor. Chiar daca jumatate dintre initiative esueaza, schimbarea este de neevitat, iar companiile au nevoie sa invete cum sa se adapteze si sa sustina schimbarea.

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Noi restrictii in domeniul detasarilor transnationale. Ce prevede noua directiva publicata in iulie 2018

Noi restrictii in do...

Presiunea statelor dezvoltate ale Uniunii Europene de a modifica cadrul de reglementare pr...

Digitalizarea companiilor de servicii profesionale

Digitalizarea compan...

Spre deosebire de industriile in care produsul este tangibil, in industria serviciilor pro...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole