Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Care este costul ascuns al barfei in mediul organizational?

Barfa e un fenomen mentionat adesea atunci cand se discuta despre relatiile dintr-o echipa, dintr-un departament, dintr-o organizatie. Desi, de multe ori, e un comportament justificat sau chiar organizat, costurile sale ascunse sunt importante si au un efect negativ pe termen lung, atat la nivel relational, cat mai ales la nivel financiar.

Un studiu facut in 2008 de CPP Global in SUA arata cum un angajat isi petrece aproape 2,8 ore pe saptamana intr-un tip de conflict, iar asta se traduce la nivel financiar in pierderi de aprox. 359 miliarde de dolari anual. Calculand pentru Romania, tinand cont de media internationala de 2,5 ore si luand in considerare cele mai noi date statistice privind numarul de angajati, rezulta o medie de 3 miliarde de euro anual, bani ce se pierd in gestionarea conflictelor.

Citește mai departe...

Industriile cele mai afectate de digitalizare din Romania

Digitalizarea este o realitate vie, un proces in derulare. Inainteaza cu viteza si nu lasa nimic neatins. De la multiplicarea punctelor de contact cu consumatorul prin dispozitivele mobile pana la realitatea virtuala, digitalizarea ne patrunde in casa si in gand.

Perpectiva tranzitiei catre era inteligentei artificiale aprinde imaginatia liderilor de business, dar automatizarea proceselor operationale da frisoane angajatilor. Digitalizarea da raspunsuri la ineficientele din companii dar provoaca si multe nelinisti decidentilor in legatura cu evolutia industriei si a modelului lor de business.

Pentru a afla parerea liderilor de business in legatura cu procesul de digitalizare, compania Valoria a realizat studiul Barometrul Digitalizarii companiilor din Romania. Acest studiu sondeaza perceptiile managerilor si directorilor executivi cu privire la impactul digitalizarii asupra companiilor din Romania. Chestionarul, la care s-au primit 329 de raspunsuri, a fost aplicat in perioada 9 februarie – 11 aprilie 2017.

Citește mai departe...

Studiu Valoria: 7 din 10 oameni de afaceri nu vad beneficiile brandului personal

• Valoria lanseaza astazi „Puterea brandului personal 2017”, primul studiu despre modul in care este perceputa importanta brandului personal in mediul de afaceri din Romania.
• Personalitatea internationala care este o sursa de inspiratie pentru cei mai multi dintre respondenti prin felul in care isi construieste brandul personal este antreprenorul in serie Richard Branson, urmat indeaproape de alte doua personalitati internationale exceptionale - Tony Robbins si Barack Obama.

Citește mai departe...

Pompe si grupuri de pompare pentru sistemele de irigatii

Sistemele de irigatii au devenit o necesitate intr-un domeniu precum cel agricol, acolo unde suprafetele terenurilor sunt foarte mari iar productivitate este obiectivul principal! Orice sistem are nevoie de o pompa speciala care trebuie aleasa in functie de: necesarul de debit si presiunea la punctul de evacuare, pierderi de presiune, pierderi datorate frecarii si eficienta crescuta la punctele de sarcina estimate.

Dupa 1989, suprafata irigata din Romania s-a redus sub jumatate, infrastructurile de irigatii fiind supuse unui proces de degradare continuu. Insa, experienta secetei din perioada trecuta a facut ca interesul fermierilor pentru investitii in sisteme de irigatii sa creasca.

Eficienta este un factor important mai ales in agricultura acolo unde suprafetele terenurilor sunt foarte mari. In cazul unei functionari automate sau al unei consum variabil, alegeti un produs pentru care eficienta depinde de gama de sarcina care reprezinta cea mai mare putere de consum. Constructia si varianta de material trebuie aleasa in functie de lichidul pompat.

Citește mai departe...

Cum se fac jocurile in industria de gaming

Un sector al industriei de IT&C atrage tot mai mult atentia in Romania – sectorul de gaming. Potrivit unui studiu privind veniturile din gaming realizate de 100 de tari din lume, in 2016 Romania era pe locul 47 la nivel mondial si pe locul 4 in Europa de Est cu 153 milioane euro. Circa 7.000 dintre cei peste 100.000 de angajati din industria IT&C lucreaza in prezent in sectorul de gaming, la nivel local fiind aproximativ 50 de studiouri de jocuri.

La nivel mondial se asteapta ca cei 2,2 miliarde de gameri sa genereze incasari de 99 miliarde de euro pentru industrie la finalul lui 2017, ceea ce reprezinta o crestere de 7,8% comparativ cu 2016. Jocurile digitale vor reprezenta 87% din piata globala si venituri de 86 miliarde de euro. Segmentul de mobile este cel mai profitabil, jocurile pe smartphone-uri si tablete au crescut cu 19% de la an la an atingand cifra de 42 miliarde de euro si 42% din piata globala de gaming.

Citește mai departe...

Este afacerea de familie expresia capitalismului cu fata umana?

Notiunea ”afacere de familie” este una des intalnita in limbajul curent, dar acest tip de activitate este foarte putin analizata si studiata in Romania. Lucrurile in afacerile de familie se desfasoara intr-o maniera nestructurata, acestea fiind conduse intr-o maniera mai degraba empirica decat intr-una organizata riguros. Apare intrebarea de unde aceasta nevoie ca afacerile de familie sa primeasca o atentie speciala comparativ cu entitatile de tip corporatie.

Pentru o mai buna intelegere a fenomenului, voi porni de la definitia afacerii de familie, asa cum este ea prezentata in literatura de specialitate. Astfel, pentru a putea sa se incadreze in categoria de afacere de familie, un business trebuie sa fie detinut majoritar de unul sau mai multi membri ai aceleiasi familii iar conducerea firmei sa fie, de asemenea, asigurata de membrii familiei.

Asadar, afacerea de familie este un sistem complex format din trei subsisteme: familia, actionariatul si afacerea. Spre deosebire de corporatii, unde subsistemul „familie” lipseste, riscul de blocaj in functionarea mecanismului este mult mai mare, fiind necesar ca ritmul celor trei componente sa fie armonizat.

Citește mai departe...

Specialistul si munca in strainatate

Uneori apare oportunitatea ca un specialist intr-un anumit domeniu tehnic sa lucreze in strainatate. In ultima perioada din Romania au plecat si multi ingineri. Universitatile din Romania care pregatesc specialisti competenti in domeniul lor de activitate au fost solicitate sa asigure personal cu calificare superioara, de inalta specialitate in diferite domenii. Aceasta pregatire trebuie sa fie „pliata” pe necesitatile si oportunitatile locului de munca, in strainatate. Deoarece pentru un specialist nu este suficient sa fie bine pregatit profesional, pentru reusita sa deplina la viitorul loc de munca in strainatate, acesta trebuie sa indeplineasca si urmatoarele conditii si cerinte:

1. Pregatirea profesionala este „caramida de baza” – fundamentul sistemului, fara de care tot ceea ce voi aminti in continuare nu va fi posibil. La aceasta temeinica pregatire profesionala atestata si certificata, specialistului ii este necesara o experienta profesionala bogata care sa includa o cazuistica bogata cu multe solutii si variante de rezolvare ale problemelor.

Citește mai departe...

Ce nu invata liderii la scoala despre vanzari

Prapastia dintre DE CE si CUM

Ceea ce invatam la scoala ne este necesar ca sa avem coordonatele traseului pe care urmeaza sa mergem. O harta a versantului profesional si uman pe care-l avem de urcat. Un antrenament util inainte de ascensiune. Numai ca reperele de atins nu sunt traseul propriu-zis, iar antrenamentul nu e ascensiunea. Asa se face ca, fie aplicam prea putin din ceea ce am invatat, fie curricula nu acopera intreg spectrul de provocari din viata cotidiana sau de la serviciu. In concluzie, ne-am educat cu intrebarea ‚DE CE?’ si suntem pusi la serviciu sa raspundem la intrebarea ‚CUM?’.

Lideri care nu stiu sa vanda

Un exemplul privind diferentele intre ceea ce invata si ceea ce sunt pusi liderii sa faca este chiar procesul de vanzare. Rareori se intampla ca cei care ajung in pozitii de management sa stie sa conduca un proces de vanzare. Acest subiect nici nu exista, de multe ori, in curricula academica a scolilor (de afaceri) in care s-au pregatit.

Citește mai departe...

Declaratia 207 – o modificare aparent inofensiva

Incepand cu acest an, Declaratia anuala privind retinerea la sursa, cu termen de depunere in ultima zi a lunii februarie, se intocmeste de catre contribuabilii romani platitori de venituri cu regim de retinere la sursa in format electronic. Este vorba despre Declaratia 207: „Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti”.

Odata cu aparitia Ordinului ANAF 3695/27 decembrie 2016 care a introdus noul format si continut al Declaratiei 207, au inceput si controversele si intrebarile contribuabililor. Pe scurt, toate firmele romanesti care efectueaza plati catre nerezidenti (cu regim de impozitare cu retinere la sursa) trebuie sa isi puna problema inregistrarii respectivilor nerezidenti in Romania, pentru ca acestia sa primeasca un cod de identificare fiscala de la autoritatile romane. Desi, potrivit legii, obligatia nu este a contribuabililor romani, ci a nerezidentilor respectivi, din considerente practice, firmele romanesti sunt cele care pot facilita cel mai bine aceasta inregistrare.

Citește mai departe...

Brandul personal in lumea VUCA

De ce este bine sa ne construim brandul personal? Pentru ca este dreptul nostru de a ne defini ca indivizi. Acolo unde modelele culturale privilegiaza individul si apoi comunitatea, brandul personal deriva din dreptul de exprimare. Cand ai libertatea sa exprimi cine esti si ce este important pentru tine spui, de fapt, care sunt valorile tale.

Brandul personal in lumea VUCA

VUCA este denumirea data dupa 2008 mediului de afaceri devenit volatil, marcat de incertitudine, complex si ambiguu. In aceasta lume promisiunile de valoare reprezinta ancore de stabilizare, iar livrarea lor sistematica si relevanta pentru fiecare segment de clienti in parte face ca alegea sa te favorizeze in optiunile lor. Cu alte cuvinte, fie ca esti antreprenor, angajat sau freelancer, brandul personal, pe langa competentele solide, calitatile si caracteristicile care te fac unic, te diferentiaza pozitiv si iti da credibilitate.

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

In serviciile de ”Soft FM” diferenta o fac oamenii si comunicarea

In serviciile de ”So...

Domeniul de Facility Management (FM) acopera o varietate mare de servicii. In functie de p...

Orasul inteligent nu e un moft, e o necesitate

Orasul inteligent nu...

In luna iunie 2018 a fost publicat clasamentul celor mai „inteligente” orase din lume. Adi...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole