Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Specialistul si munca in strainatate

Uneori apare oportunitatea ca un specialist intr-un anumit domeniu tehnic sa lucreze in strainatate. In ultima perioada din Romania au plecat si multi ingineri. Universitatile din Romania care pregatesc specialisti competenti in domeniul lor de activitate au fost solicitate sa asigure personal cu calificare superioara, de inalta specialitate in diferite domenii. Aceasta pregatire trebuie sa fie „pliata” pe necesitatile si oportunitatile locului de munca, in strainatate. Deoarece pentru un specialist nu este suficient sa fie bine pregatit profesional, pentru reusita sa deplina la viitorul loc de munca in strainatate, acesta trebuie sa indeplineasca si urmatoarele conditii si cerinte:

1. Pregatirea profesionala este „caramida de baza” – fundamentul sistemului, fara de care tot ceea ce voi aminti in continuare nu va fi posibil. La aceasta temeinica pregatire profesionala atestata si certificata, specialistului ii este necesara o experienta profesionala bogata care sa includa o cazuistica bogata cu multe solutii si variante de rezolvare ale problemelor.

Citește mai departe...

Ce nu invata liderii la scoala despre vanzari

Prapastia dintre DE CE si CUM

Ceea ce invatam la scoala ne este necesar ca sa avem coordonatele traseului pe care urmeaza sa mergem. O harta a versantului profesional si uman pe care-l avem de urcat. Un antrenament util inainte de ascensiune. Numai ca reperele de atins nu sunt traseul propriu-zis, iar antrenamentul nu e ascensiunea. Asa se face ca, fie aplicam prea putin din ceea ce am invatat, fie curricula nu acopera intreg spectrul de provocari din viata cotidiana sau de la serviciu. In concluzie, ne-am educat cu intrebarea ‚DE CE?’ si suntem pusi la serviciu sa raspundem la intrebarea ‚CUM?’.

Lideri care nu stiu sa vanda

Un exemplul privind diferentele intre ceea ce invata si ceea ce sunt pusi liderii sa faca este chiar procesul de vanzare. Rareori se intampla ca cei care ajung in pozitii de management sa stie sa conduca un proces de vanzare. Acest subiect nici nu exista, de multe ori, in curricula academica a scolilor (de afaceri) in care s-au pregatit.

Citește mai departe...

Declaratia 207 – o modificare aparent inofensiva

Incepand cu acest an, Declaratia anuala privind retinerea la sursa, cu termen de depunere in ultima zi a lunii februarie, se intocmeste de catre contribuabilii romani platitori de venituri cu regim de retinere la sursa in format electronic. Este vorba despre Declaratia 207: „Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti”.

Odata cu aparitia Ordinului ANAF 3695/27 decembrie 2016 care a introdus noul format si continut al Declaratiei 207, au inceput si controversele si intrebarile contribuabililor. Pe scurt, toate firmele romanesti care efectueaza plati catre nerezidenti (cu regim de impozitare cu retinere la sursa) trebuie sa isi puna problema inregistrarii respectivilor nerezidenti in Romania, pentru ca acestia sa primeasca un cod de identificare fiscala de la autoritatile romane. Desi, potrivit legii, obligatia nu este a contribuabililor romani, ci a nerezidentilor respectivi, din considerente practice, firmele romanesti sunt cele care pot facilita cel mai bine aceasta inregistrare.

Citește mai departe...

Brandul personal in lumea VUCA

De ce este bine sa ne construim brandul personal? Pentru ca este dreptul nostru de a ne defini ca indivizi. Acolo unde modelele culturale privilegiaza individul si apoi comunitatea, brandul personal deriva din dreptul de exprimare. Cand ai libertatea sa exprimi cine esti si ce este important pentru tine spui, de fapt, care sunt valorile tale.

Brandul personal in lumea VUCA

VUCA este denumirea data dupa 2008 mediului de afaceri devenit volatil, marcat de incertitudine, complex si ambiguu. In aceasta lume promisiunile de valoare reprezinta ancore de stabilizare, iar livrarea lor sistematica si relevanta pentru fiecare segment de clienti in parte face ca alegea sa te favorizeze in optiunile lor. Cu alte cuvinte, fie ca esti antreprenor, angajat sau freelancer, brandul personal, pe langa competentele solide, calitatile si caracteristicile care te fac unic, te diferentiaza pozitiv si iti da credibilitate.

Citește mai departe...

Romania, 5% crestere economica. Incotro si pana cand?

Cu cresteri de 2,9% in 2014, 3,7% in 2015 si de 5,2% in S1 2016, Romania este vazuta de cei mai multi dintre managerii de top drept cea mai atractiva piata din Europa. Cresterea economica de 6% raportata in T2 2016 potrivit Eurostat, a determinat Bloomberg sa considere Romania tara cu cea mai rapida crestere economica din 2008 pana in prezent. In opinia expertilor, explozia consumului, reducerea taxelor si cresterea salariilor sunt considerati principalii factori care au sustinut aceasta crestere.

Productia industriala a stagnat in acest an, singurele luni de crestere fiind aprilie cu 3,9% si august cu 1,2%, in timp ce exporturile au contribuit negativ la cresterea economica. Contributia negativa a exporturilor se explica prin diferenta dintre rata de crestere a exporturilor (4%) si importurilor (6,8%) in primele 8 luni ale anului. Cu toate acestea se estimeaza o crestere a industriei de 1,5% si de 4% a exporturilor fata de anul trecut. Raportata la euro, leul este moneda una dintre cele mai performante top 3 monede din Europa Centrala si de Est.

Citește mai departe...

Informare privind valoarea tichetului de masa

Societatile care incadreaza personal prin incheierea unui contract de munca pot acorda o alocatie individuala de hrana, sub forma tichetelor de masa, conform Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa.

Incepand cu data de 01.12.2016, valoarea maxima unui tichet de masa creste de la 9.57 lei la 15 lei.

Atentie!
1. Decizia de a creste valoarea tichetelor de masa pentru salariati ramane la latitudinea angajatorului, conform bugetului de venituri si cheltuieli.
2. Tichetele de masa reprezinta venituri salariale, pentru care se datoreaza doar impozit pe salarii, nu si contributii sociale.
3. Tichetele de masa se acorda doar pentru zilele lucrate, nu si pentru zilele in care salariatul efectueaza concediul de odihna, concediu medical sau alte tipuri de concedii platite sau neplatite, este  delegat sau detasat in afara localitatii in care isi are locul permanent de munca si primeste indemnizatie zilnica de detasare sau delegare sau este absent de la munca.

Citește mai departe...

Suntem nascuti in zodia schimbarii

Traim in schimbare. Cand nu este imperativa, schimbarea este moneda de conversatie intre prieteni, sursa de replanificare pentru tehnicieni si motivatie pentru transformare in forurile de decizie. Subiectul penduleaza intre discutie privata si teza care sa explice/transforme lumea.

In mediul de business, pragmatic vorbind, la nivel individual, schimbarea se refera de multe ori la actualizarea competentelor pentru a fi relevant in companie si pe piata muncii. La nivel de companie schimbarea se refera la transformarea acesteia ca sa fie relevanta pentru consumator si piata.

In acest articol am sa vorbesc despre schimbarea din perspectiva companiilor si am ca obiectiv specific managementul schimbarii.

In companii, initiativele de schimbare consuma timp/resurse si influenteaza succesul organizatiilor. Chiar daca jumatate dintre initiative esueaza, schimbarea este de neevitat, iar companiile au nevoie sa invete cum sa se adapteze si sa sustina schimbarea.

Citește mai departe...

Ce spun directorii generali despre comunicare si afaceri publice

Conform studiului Cum comunica strategic companiile din Romania realizat de McGuireWoods Consulting si Sfera Business, 6 din 10 companii spun ca au un departament de Comunicare Strategica si numai 4 din 10 un departament de Afaceri Publice si Guvernamentale (Public Affairs & Government Relations).

„In Romania, functiile de Comunicare Strategica si Afaceri Publice sunt o achizitie relativ recenta. Companiile straine au fost cele care au promovat aceasta aceste functii la nivelul filialelor lor locale. Scopul acestora este acela de a facilita relatia companiei cu clientii, cu comunitatea dar si cu autoritatile. In ultimii ani pe site-urile de recrutare se observa o cerere tot mai mare de specialisti pentru aceste de functii. Si totul pare un santier in lucru. Numai ca, orice lucrare aflata la inceput necesita organizare. Adica design de strategie, scop, obiective, tactici, care sa rezulte din inputul specialistilor si din decizia directorilor generali, iar drumul pana la excelenta este unul lung in Romania”, spune Elena Badea, Partner and Senior Consultant, Sfera Business, co-autoarea studiului.

Citește mai departe...

Increderea crescuta in actiunile de combatere a coruptiei de catre institutiile de aplicare a legii ridica miza pentru companiile romanesti si managementul acestora

• Sustinere importanta pentru cresterea transparentei beneficiarului real: 76% raspunsuri pozitive in Romania
• Pentru al treilea an consecutiv, nivelul de perceptie al coruptiei scade: 36% din participanti au apreciat ca fenomenul coruptiei este larg raspandit in Romania, mai putin decat cota medie acordata de Estul Europei (46%)
• 50% dintre actorii de pe piata din Romania considera comportamentul lipsit de etica nejustificat in atingerea obiectivelor financiare

La nivel global exista o sustinere puternica pentru cresterea transparentei companiilor, intr-un moment in care tensiunile geopolitice sunt in crestere, iar volatilitatea de pe pietele financiare se intensifica.

Amenintarile in crestere legate de criminalitatea informatica, finantarea terorismului si, de data mai recenta, dezvaluirile legate de posibila utilizare incorecta si pe scara larga a jurisdictiilor de tip offshore, au sporit presiunile asupra guvernelor de a reactiona, si asupra companiilor de a identifica si combate aspectele legate de frauda, mita si coruptie se arata in cea de-a paisprezecea editie a studiului EY Global Fraud Survey 2016 - Corporate misconduct – individual consequences.

Citește mai departe...

Internetul si noile tehnologii provoaca industriile culturale si creative sa se adapteze la asteptarile consumatorilor digitali

Schimbarile generate de noile tehnologii in randul consumatorilor remodeleaza universul industriilor culturale si creative (CCI). Desi amploarea si ritmul trecerii catre online variaza semnificativ in diverse zone ale media si entertainment, toate industriile culturale ii resimt efectele.

In contextul in care tehnologia ofera o forta tot mare consumatorului, inovatia, ”cultura datelor” si directionarea cat mai eficienta a investitiilor reprezinta principalele provocari cu care se confrunta companiile din acest sector, se arata in studiul care analizeaza 11 industrii creative la nivel global, intitulat Cultural Times, realizat de EY pentru Confederatia Internationala a Societatilor de Autori si Compozitori.

Mai mult decat in oricare alt sector, sectorul CCI (industriilor culturale si creative) s-a restructurat radical ca reactie la omniprezenta internetului si la noile tipare de consum, redefinind modele de afaceri si procesele de generare de continut.

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Constantin Magdalina: Mos Craciun in economie

Constantin Magdalina...

Consacrat drept un batranel care imparte daruri celor mici, Mos Craciun este un simbol ce ...

Studiu EY: Organizatiile se confrunta cu riscuri mari generate de atacurile cibernetice; metodele obisnuite de atac au inca succes

Studiu EY: Organizat...

- 56% dintre organizatiile sondate sunt ingrijorate de cresterea atacurilor cibernetice si...

alte-articole

pastila-de-joi

Se intorc pasarile calatoare

Ministrul Justitiei, Tudorel Toader, a anuntat vineri ca, in urma intrarii in vigoare a Le...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole