Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Romania, 5% crestere economica. Incotro si pana cand?

Cu cresteri de 2,9% in 2014, 3,7% in 2015 si de 5,2% in S1 2016, Romania este vazuta de cei mai multi dintre managerii de top drept cea mai atractiva piata din Europa. Cresterea economica de 6% raportata in T2 2016 potrivit Eurostat, a determinat Bloomberg sa considere Romania tara cu cea mai rapida crestere economica din 2008 pana in prezent. In opinia expertilor, explozia consumului, reducerea taxelor si cresterea salariilor sunt considerati principalii factori care au sustinut aceasta crestere.

Productia industriala a stagnat in acest an, singurele luni de crestere fiind aprilie cu 3,9% si august cu 1,2%, in timp ce exporturile au contribuit negativ la cresterea economica. Contributia negativa a exporturilor se explica prin diferenta dintre rata de crestere a exporturilor (4%) si importurilor (6,8%) in primele 8 luni ale anului. Cu toate acestea se estimeaza o crestere a industriei de 1,5% si de 4% a exporturilor fata de anul trecut. Raportata la euro, leul este moneda una dintre cele mai performante top 3 monede din Europa Centrala si de Est.

Citește mai departe...

Informare privind valoarea tichetului de masa

Societatile care incadreaza personal prin incheierea unui contract de munca pot acorda o alocatie individuala de hrana, sub forma tichetelor de masa, conform Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa.

Incepand cu data de 01.12.2016, valoarea maxima unui tichet de masa creste de la 9.57 lei la 15 lei.

Atentie!
1. Decizia de a creste valoarea tichetelor de masa pentru salariati ramane la latitudinea angajatorului, conform bugetului de venituri si cheltuieli.
2. Tichetele de masa reprezinta venituri salariale, pentru care se datoreaza doar impozit pe salarii, nu si contributii sociale.
3. Tichetele de masa se acorda doar pentru zilele lucrate, nu si pentru zilele in care salariatul efectueaza concediul de odihna, concediu medical sau alte tipuri de concedii platite sau neplatite, este  delegat sau detasat in afara localitatii in care isi are locul permanent de munca si primeste indemnizatie zilnica de detasare sau delegare sau este absent de la munca.

Citește mai departe...

Suntem nascuti in zodia schimbarii

Traim in schimbare. Cand nu este imperativa, schimbarea este moneda de conversatie intre prieteni, sursa de replanificare pentru tehnicieni si motivatie pentru transformare in forurile de decizie. Subiectul penduleaza intre discutie privata si teza care sa explice/transforme lumea.

In mediul de business, pragmatic vorbind, la nivel individual, schimbarea se refera de multe ori la actualizarea competentelor pentru a fi relevant in companie si pe piata muncii. La nivel de companie schimbarea se refera la transformarea acesteia ca sa fie relevanta pentru consumator si piata.

In acest articol am sa vorbesc despre schimbarea din perspectiva companiilor si am ca obiectiv specific managementul schimbarii.

In companii, initiativele de schimbare consuma timp/resurse si influenteaza succesul organizatiilor. Chiar daca jumatate dintre initiative esueaza, schimbarea este de neevitat, iar companiile au nevoie sa invete cum sa se adapteze si sa sustina schimbarea.

Citește mai departe...

Ce spun directorii generali despre comunicare si afaceri publice

Conform studiului Cum comunica strategic companiile din Romania realizat de McGuireWoods Consulting si Sfera Business, 6 din 10 companii spun ca au un departament de Comunicare Strategica si numai 4 din 10 un departament de Afaceri Publice si Guvernamentale (Public Affairs & Government Relations).

„In Romania, functiile de Comunicare Strategica si Afaceri Publice sunt o achizitie relativ recenta. Companiile straine au fost cele care au promovat aceasta aceste functii la nivelul filialelor lor locale. Scopul acestora este acela de a facilita relatia companiei cu clientii, cu comunitatea dar si cu autoritatile. In ultimii ani pe site-urile de recrutare se observa o cerere tot mai mare de specialisti pentru aceste de functii. Si totul pare un santier in lucru. Numai ca, orice lucrare aflata la inceput necesita organizare. Adica design de strategie, scop, obiective, tactici, care sa rezulte din inputul specialistilor si din decizia directorilor generali, iar drumul pana la excelenta este unul lung in Romania”, spune Elena Badea, Partner and Senior Consultant, Sfera Business, co-autoarea studiului.

Citește mai departe...

Increderea crescuta in actiunile de combatere a coruptiei de catre institutiile de aplicare a legii ridica miza pentru companiile romanesti si managementul acestora

• Sustinere importanta pentru cresterea transparentei beneficiarului real: 76% raspunsuri pozitive in Romania
• Pentru al treilea an consecutiv, nivelul de perceptie al coruptiei scade: 36% din participanti au apreciat ca fenomenul coruptiei este larg raspandit in Romania, mai putin decat cota medie acordata de Estul Europei (46%)
• 50% dintre actorii de pe piata din Romania considera comportamentul lipsit de etica nejustificat in atingerea obiectivelor financiare

La nivel global exista o sustinere puternica pentru cresterea transparentei companiilor, intr-un moment in care tensiunile geopolitice sunt in crestere, iar volatilitatea de pe pietele financiare se intensifica.

Amenintarile in crestere legate de criminalitatea informatica, finantarea terorismului si, de data mai recenta, dezvaluirile legate de posibila utilizare incorecta si pe scara larga a jurisdictiilor de tip offshore, au sporit presiunile asupra guvernelor de a reactiona, si asupra companiilor de a identifica si combate aspectele legate de frauda, mita si coruptie se arata in cea de-a paisprezecea editie a studiului EY Global Fraud Survey 2016 - Corporate misconduct – individual consequences.

Citește mai departe...

Internetul si noile tehnologii provoaca industriile culturale si creative sa se adapteze la asteptarile consumatorilor digitali

Schimbarile generate de noile tehnologii in randul consumatorilor remodeleaza universul industriilor culturale si creative (CCI). Desi amploarea si ritmul trecerii catre online variaza semnificativ in diverse zone ale media si entertainment, toate industriile culturale ii resimt efectele.

In contextul in care tehnologia ofera o forta tot mare consumatorului, inovatia, ”cultura datelor” si directionarea cat mai eficienta a investitiilor reprezinta principalele provocari cu care se confrunta companiile din acest sector, se arata in studiul care analizeaza 11 industrii creative la nivel global, intitulat Cultural Times, realizat de EY pentru Confederatia Internationala a Societatilor de Autori si Compozitori.

Mai mult decat in oricare alt sector, sectorul CCI (industriilor culturale si creative) s-a restructurat radical ca reactie la omniprezenta internetului si la noile tipare de consum, redefinind modele de afaceri si procesele de generare de continut.

Citește mai departe...

Pentru 4 din 5 startup-uri romanesti, scaderea impozitarii muncii ar avea un impact major in dezvoltarea lor

• Antreprenorii de startup din Romania muncesc in medie 10 ore pe zi la propria afacere
• 46% dintre ei isi doresc continuarea procesului de relaxare fiscala
• 15% dintre startup-uri vor sa acceseze fonduri europene in acest an
• Marketing-ul si promovarea - cea mai importanta zona de investitii pentru startup-uri in 2016
• Cea mai mare provocare pentru startup-urile romanesti – accesul la finantare
• 86% considera ca educatia oferita in scoala nu incurajeaza spiritul antreprenorial in Romania
• 64% dintre ei merg la cel putin un eveniment de networking pe saptamana
• 38% dintre antreprenorii de startup castiga sub 500 EUR pe luna

Antreprenorii romani care conduc o afacere de tip startup considera scaderea impozitarii muncii cea mai importanta masura fiscala pentru dezvoltarea acestui tip de afaceri. Astfel, 78% dintre acesti antreprenori ii atribuie un impact major, conform studiului EY si Impact Hub - Barometrul afacerilor de tip startup din Romania - 2016.

Citește mai departe...

74% dintre companiile din Romania utilizeaza retelele sociale pentru promovare, vanzare sau recrutare

• 91% dintre companii spun ca utilizarea retelelor sociale le ofera un avantaj competitiv fata de companiile care nu folosesc retele sociale
• 53% dintre respondenti genereaza oportunitati de vanzare prin social media

In 2015, 74% dintre respondenti au declarat ca utilizeaza retelele de socializare pentru promovarea companiei si planuiesc sa le utilizeze in continuare. 21% dintre respondenti au afirmat ca utilizarea retelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei, in crestere cu doua procente fata de 2014, conform studiului EY Romania, Social media si mediul de afaceri romanesc 2015, lansat astazi.

Studiul, ajuns la cea de-a treia editie anuala, analizeaza raspunsurile a 270 de reprezentanti ai unor companii din diverse industrii din Romania cu privire la modul in care acestea abordeaza marketing-ul prin intermediul retelelor de socializare si impactul pe care acest tip de marketing il are in prezent in activitatea lor.

Citește mai departe...

65% dintre directorii de vanzari considera misiunea de afaceri ca fiind principala responsabilitate

Sfera Business Catalin StancuCele mai importante roluri asumate de un manager de vanzari sunt de “generator de business” si “model pentru echipa proprie”, cu 65%, respectiv 57% din raspunsuri. Acest raspuns pozitioneaza departamentul de vanzari ca principal declansator de business in cadrul companiei si confirma faptul ca managerul preia in mod direct acest rol.

Mai mult, 63% dintre liderii din vanzari din Romania considera ca relatia vanzator-client a cunoscut o imbunatatire in ultimii ani. Perceptia de imbunatatire a acestei relatii poate fi pusa pe seama tendintelor de inviorare a mediului de afaceri general, asa cum arata indicatorii macroeconomici, conform analizei “Provocarile unui manager de vanzari”, realizata de Sfera Business in colaborare cu EY Romania.

“37% dintre managerii chestionati in cadrul sondajului considera increderea si parteneriatul ca fiind principalii factori de diferentiere, in vreme ce doar 29% considera orientarea catre rezultate ca fiind un comportament definitoriu in decizia de cumparare.

Citește mai departe...

Avem nevoie de tinerii plecati din tara. Cred ca au multe oportunitati in Romania

Schimbarile profunde care au loc, nu doar in Romania, ci in intreaga lume necesita noi generatii de lideri, de profesionisti care sa transforme oportunitatile in valoare pentru comunitati si pentru societate in ansamblu. Mobilitatea fara precedent a fortei de munca si digitalizarea au aruncat insa companiile din intreaga lume intr-un adevarat war for talent. Companiile din Romania incep sa resimta, la randul lor, tot mai acut aceasta tendinta globala.

Romania este recunoscuta pentru capitalul uman valoros si accesibil. Este motivul pentru care numeroase companii au infiintat aici centre de servicii pentru operatiunile lor din intreaga lume. De cealalta parte insa, un procent semnificativ de romani cu pregatire superioara au ales sa plece din tara pentru a-si valorifica mai bine potentialul. Complexitatea schimbarilor din ultimul deceniu pune o presiune din ce in ce mai mare pe oameni, iar companiile au nevoie de angajati tot mai bine pregatiti, mai flexibili, mai deschisi la nou, si mai creativi. Banii nici nu mai sunt uneori parte din aceasta ecuatie, pentru ca este din ce in ce mai greu sa atragi si sa pastrezi astfel de oameni in organizatie.

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

In serviciile de ”Soft FM” diferenta o fac oamenii si comunicarea

In serviciile de ”So...

Domeniul de Facility Management (FM) acopera o varietate mare de servicii. In functie de p...

Orasul inteligent nu e un moft, e o necesitate

Orasul inteligent nu...

In luna iunie 2018 a fost publicat clasamentul celor mai „inteligente” orase din lume. Adi...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole