Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Companiile trebuie sa implementeze abordarea de business axata pe client

Companiile care refuza sa adopte un model de business axat pe client si isi mentin structurile organizationale traditionale, continuand sa faca investitii punctuale in tehnologie fara o viziune de ansamblu, ascultand mai degraba de expertii interni decat de vocea clientului, nu vor reusi sa creasca si sa-si valorifice avantajul competitiv, conform noului raport global EY, Competition, coexistence or symbiosis? The DNA of C-suite sales and marketing leaders.

Raportul, care are la baza un studiu calitativ efectuat in randul a peste 700 de lideri de marketing si vanzari si peste 120 reprezentanti din top management, precum si peste 20 de interviuri in profunzime, arata ca doar 58% dintre directorii de marketing (Chief Marketing Officers – CMO) si 68% dintre directorii de vanzari (Chief Sales Officers – CSO) considera ca aduc valoare companiei prin folosirea feedback-ului de la clienti in scopul dezvoltarii business-ului lor.

Citește mai departe...

Mediul antreprenorial romanesc are o sansa de dezvoltare prin proiecte de finantare private

Piata de capital poate oferi cheia potrivita pentru deblocarea mecanismului de finantare si activarea unui segment important de business care sa genereze crestere economica si locuri de munca – sectorul IMM.

“In acest moment, economia noastra arata ca un ceas vechi care ramane in urma sau asteapta pe cineva sa-l intoarca. Iar una dintre piesele principale neglijate, care ar putea sa-I regleze daca primeste impulsul necesar, este sectorul IMM. Cu cheia potrivita putem sa armam din interior intreg mecanismul si piata locala de capital detine o astfel de cheie. Prin proiecte de finantare private poate activa mediul antreprenorial oferind o alternativa viabila de finantare care sa-i genereze crestere”, a declarat Adrian Lupsan (foto), Director de Dezvoltare, Certinvest.

Restrictiile finantarii traditionale si lipsa unor solutii alternative mentin companiile mici si mijlocii romanesti intr-o stare de incertitudine privind dezvoltarea ulterioara iar statisticile confirma aceasta situatie. In 2013, 45% dintre companiile mici si mijlocii romanesti nu au folosit nicio sursa de finantare, cu 3% care au folosit fonduri proprii si un ingrijorator procent de 42% cu nicio alta sursa de finantare accesata.

Citește mai departe...

Cine utilizeaza mai mult retelele sociale: femeile sau barbatii?

• In Romania, ca si la nivel mondial, peste 50% dintre utilizatorii Facebook sunt barbati
• Desi, in Romania, sunt mai multi barbati intre 0-50 de ani decat femei raportat la totalul populatiei, femeile domina in mediul urban

Se discuta de cativa ani despre preponderenta feminina in retelele sociale (social media), chiar in termeni de “este o lume a femeilor”. Femeile au fost mai atrase de retelele sociale si sunt prezente intr-un numar mai mare pe multe dintre ele (de exemplu, pe Pinterest, conform Digiday citand comScore, 72% dintre utilizatori sunt femei) si nu doar atat. Sunt si mai active: femeile au cu 8% mai multi prieteni pe Facebook, iar dintre share-urile pe Facebook, 62% sunt realizate de femei.

Ponderea mai mare a segmentului demografic feminin pe retelele sociale are implicatii foarte importante pentru branduri, avand in vedere populatia pe care o vizeaza si raspunsul diferit la reclama in functie de genul publicului. Cu atat mai mult cu cat, conform unor studii, femeile sunt cele care aleg 80% dintre bunurile utilizate in mod curent de o familie.

Citește mai departe...

Provocarea generatiei Y

S-au nascut intre 1981 si 2000. Au o perspectiva cu totul diferita fata de lume si viata, comparativ cu generatiile anterioare – „baby boomers” (1946-1964) si generatia X (1965-1980). Tehnologia de ultima ora nu le pune nicio problema, dar au nevoie de feedback constant pentru propria dezvoltare. Pretuiesc timpul liber si viata personala, dar isi construiesc mai multe optiuni de cariera in paralel pentru ca sunt interesati de teme foarte diverse, care sa le solicite creativitatea. Ce face speciala generatia Y? Care sunt caracteristicile ei definitorii?

1. Au asteptari de responsabilitate sociala de la angajatori
Diferite studii globale arata ca, pana in anul 2025, 75% din forta de munca de la nivel global va fi alcatuita din membrii generatiei Y, iar 15% dintre ei sunt deja la nivel managerial. De asemenea, mai mult de 92% dintre membrii generatiei Y considera ca succesul in afaceri nu se masoara doar prin profitul generat, ci si prin implicarea sociala a companiei.

Citește mai departe...

Despre “zeii” din recrutare sau cum trebuie sa fie un recruiter?

Recruiterul trebuie sa fie: entuziast, foarte perseverent, muncitor, proactiv, flexibil, orientat pe rezultate, empatic, foarte comunicativ, carismatic, rezistent la stres peste medie, rezistent la injuraturile tuturor mai pe fata mai prin spate, desi de obicei nu e vina lui, intrucat nu el angajeaza si nu el selecteaza finalurile de fapt, nu el are feedbackurile in buzunar, ci el e totusi, un intermediar, din nou entuziast, automotivat, platit de fapt numai din rezultatele lui personale si nu dintr-un fond mai mult sau mai putin fix si garantat de salarii, rezistent la refuzuri, critici si minciuni mai mult ca multi altii, rabdator deoarece fiecare om se crede unicul angajat sau unicul angajator pe acest pamant, si cel mai de neinlocuit, eventual, din nou: ENTUZIAST, suficient de inteligent pentru a intelege nevoile multiple si de a le putea preintampina, suficient de talentat ca sa poata si educa macar 0,1% din neintelegerile existente cu privire la piata si la oameni ...in general, suficient de calm pentru a primi toate criticile tuturor s.a.m.d.

Citește mai departe...

Nu e suficient sa masuram numarul de firme active in fiecare an, ci si daca sunt competitive

Daca ne uitam la indicatorii referitori la IMM-uri in Romania, desi acestea angajeaza aproape la fel de multe persoane ca media UE, valoarea adaugata de aceste companii in economie este sub media UE, ceea ce indica o productivitate scazuta a fortei de munca. De asemenea, desi cifra de afaceri a IMM-urilor a reprezentat, in 2012, 58% din valoarea totala a veniturilor firmelor din Romania, profitul reprezinta doar 32% relativ la valoarea totala, ceea ce indica o profitabilitate scazuta a IMM-urilor locale. O explicatie ar putea fi rata mare a firmelor care au ca obiect de activitate comertul (42% dintre IMM-uri, conform SBA fact sheet, realizat de Comisia Europeana).

Privind acesti indicatori, devine evident faptul ca nu e suficient sa ne concentram pe cifre ca numarul de firme create in fiecare an, distributia pe gen si varsta, densitati la nivel national, pe regiuni geografice sau la nivel rural versus urban, ci trebuie sa incepem sa ne concentram si pe indicatori de eficienta si competitivitate in sustinerea acordata IMM-urilor. Iar acesti indicatori se vor imbunatati atunci cand gradul de educatie antreprenoriala va creste si atunci cand nu se va mai discuta atat de mult despre IMM-uri, ci mai ales despre motorul lor, antreprenorii.

Citește mai departe...

Poate fi oferta Electrica o alta luminita de la capatul tunelului?

Oferta Electrica, ce se desfasoara in aceste zile, este cea mai recenta iteratie a programului de listari a statului roman, totodata si cea mai mare din istoria Bursei de la Bucuresti, compania tintind sa atraga o suma in intervalul 450-550 mililoane EUR. Desi cu un parcurs sinuos si plin de sincope, acesta este totusi singurul program care a oferit noi companii, in ultimii ani, investitorilor bursei de la Bucuresti.

Tot din acest program mai putem mentiona OMV Petrom, listat in 2001, cea mai importanta companie romaneasca de petrol si gaze, Transelectrica, listata in 2006, administratorul retelei nationale de distributie de energie electrica, Transgaz, listata in 2008, administratorul retelei nationale de transport de gaze, Nuclearelectrica, listata in 2013, singura centrala de productie de energie electrica din surse nucleare. Romgaz, listat in 2013, este cel mai mare producator si furnizor de gaze naturale din Romania.

Citește mai departe...

Avantajul cunoasterii

”Factorii traditionali de productie – pamantul, munca si capitalul – nu au disparut. Dar ei au devenit secundari. Cunoasterea devine singura resursa cu adevarat relevanta astazi” - spunea Peter Drucker in Managing the next society. Spre deosebire de munca, pamant si capital, cunoasterea, este un activ care se apreciaza pe masura utilizarii. Cu cat sunt utilizate mai mult, cu atat cunostintele devin mai valoroase, mai aplicabile si mai eficiente.

O mare parte din liderii de business considera ca oamenii reprezinta cel mai important capital al companiilor lor. Oare valorifica ei indeajuns potentialul acestora pentru a maximiza profitul, eficienta si inovatia companiei? Pentru a putea asigura pe mai departe satisfactia clientilor lor si pentru a mentine cresterea companiei, inteligenta colectiva a oamenilor din organizatie va fi esentiala.

Avantajul competitiv si distinctiv al unei organizatii si evolutia sa pozitiva pe piata vor depinde de modul in care compania reuseste sa obtina si sa aplice in mod eficient cunoasterea ce vine atat din partea angajatilor sai cat si din analizarea mediului exterior.

Citește mai departe...

De ce nu mai este suficienta masurarea PIB-ului statelor si a veniturilor companiilor

Discutiile despre cat de importante sunt mediul si actiunile pentru sustinerea lui se desfasoara tot timpul anului, dar, de Ziua Mondiala a Mediului, merita evidentiata perspectiva de business asupra capitalului natural si a resurselor naturale ale planetei. Din pacate, modelele traditionale de afaceri functioneaza avand la baza premisa capitalului natural infinit. Cu siguranta, acest model trebuie adaptat rapid, plecand de la o realitate simpla: daca evolutia economica va continua in ritmul din prezent, se estimeaza ca, pana in 2030, va fi nevoie de un capital natural echivalent cu cel generat de doua planete la un loc pentru a ne putea sustine.

In fiecare an, consumam cu 50% mai multe resurse fata de ceea ce planeta poate reface, potrivit raportului World Wide Fund for Nature - Living Planet 2012. Mai mult, aceasta rata de consumare a resurselor se accelereaza. Se estimeaza o cerere de energie cu 40% mai mare in 2035, comparativ cu nivelul din anul 2009. Pana in 2050, cererea pentru alimente va creste cu 70% iar cererea pentru apa va creste si ea cu 55%.

Citește mai departe...

Cat adevar sta in spatele superstitiilor investitionale?

Investitorii experimentati stiu ca esenta investitiilor profitabile e data, in principal, de o analiza riguroasa, atat fundamentala, cat si tehnica. Cu toate acestea, exista unele superstitii despre investitii la care investitorii sunt atenti si pe care se bazeaza de multe ori in luarea deciziilor. Care sunt cele mai frecvente superstitii legate de investitii si cat de mare incredere putem avea in ele?

Superstitiile pe care le vom prezenta in continuare au luat nastere in Statele Unite ale Americii, iar unul dintre factorii care au permis crearea lor este faptul ca piata de actiuni americana este foarte mare, cu numerosi emitenti si actiuni tranzactionate, asa incat permite utilizarea unor algoritmi complecsi pentru identificarea unor tipare de evolutie a preturilor si randamentelor aduse de actiuni. Dincolo de superstitiile clasice legate de cifra 13, ziua de vineri 13 (la americani) sau marti 13 (la noi), printre cele mai impamantenite superstitii investitionale se numara:

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Constantin Magdalina: Mos Craciun in economie

Constantin Magdalina...

Consacrat drept un batranel care imparte daruri celor mici, Mos Craciun este un simbol ce ...

Studiu EY: Organizatiile se confrunta cu riscuri mari generate de atacurile cibernetice; metodele obisnuite de atac au inca succes

Studiu EY: Organizat...

- 56% dintre organizatiile sondate sunt ingrijorate de cresterea atacurilor cibernetice si...

alte-articole

pastila-de-joi

Se intorc pasarile calatoare

Ministrul Justitiei, Tudorel Toader, a anuntat vineri ca, in urma intrarii in vigoare a Le...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole