Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Comercializarea prin mijloace electronice a contractelor de asigurare

Pe site-ul web al Autoritatii de Supraveghere Financiara (“ASF”) a fost postat proiectul de norma privind comercializarea prin mijloace electronice a contractelor de asigurare.

Activitatea de comercializare prin mijloace electronice a contractelor de asigurare este definita ca fiind activitatea desfasurata pentru promovarea si incheierea de contracte de asigurare, utilizand mediul on-line, prin mijloace electronice de comunicare, indiferent de dispozitivul de accesare a acestora, respectiv unitati de procesare fixe sau mobile si orice fel de dispozitive inteligente, daca ruleaza pe aplicatii on-line al caror obiect este:

a) promovarea contractelor de asigurare;
b) inregistrarea, centralizarea, retransmiterea, procesarea sau stocarea oricaror cereri de oferta privind contractele de asigurare, finalizate sau nu prin incheierea acestora;
c) compararea de oferte de asigurare si/ sau preturi pentru orice contracte de asigurare;

Citește mai departe...

Impozitul amanat, sub lupa Florentinei Grigore, Partener RSM Scot

In conformitate cu punctul 99 din OMFP nr. 1286/2012:
- calculul si inregistrarea impozitului pe profit se efectueaza distinct pentru impozitul curent si cel amanat;
- impozitul pe profit de plata trebuie recunoscut ca datorie in limita sumei neplatite;
- daca suma platita depaseste suma datorata, surplusul trebuie recunoscut.

Platile anticipate in contul impozitului pe profit, determinate potrivit legii, se reflecta distinct in contabilitate (contul 4411 “Impozitul pe profit curent”).

1. Reglementarile contabile privind impozitul pe profit amanat
Obligativitatea calculului impozitului pe profit amanat este prevazuta prin OMFP nr. 1286/2012 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aplicabile societatilor comerciale ale caror valori sunt mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata.

Citește mai departe...

Echilibrul intre viata profesionala si viata privata costa scump Generatia Y

La nivel global, o treime din angajatii cu norma intreaga declara ca gestionarea raportului viata profesionala-viata privata a devenit tot mai dificila in ultimii cinci ani, se arata in studiul EY „Work-life challenges across generations”. Principalul motiv este acela ca "salariul nu a crescut foarte mult, insa cheltuielile da".

Derulat in randurile unui numar de aproximativ 9.700 de angajati cu norma intreaga din companii de dimensiuni diferite din SUA, Germania, Japonia, China, Mexic, Brazilia, India si Marea Britanie studiul are la baza criterii care tin de geografie, generatie, sex, statut parental si o comparatie manageri versus non-manageri.

Studiul a fost realizat in contextul in care, in prezent, pozitiile manageriale se transfera catre generatiile mai tinere, pentru a identifica provocarile cu care se confrunta angajatii din diverse companii in tara lor.

Analiza a vizat in mod special generatia Y, care se confrunta cu o “furtuna perfecta” provocata de cresterea dramatica a responsabilitatilor individuale generate de ocuparea unor functii manageriale, simultan cu transformarea lor in parinti.

Citește mai departe...

Lucian Tanase, EY: noul Cod de procedura fiscala - ”Un pas inainte, doi pasi inapoi”

Desi la nivel oficial si al mass-media, s-a vorbit despre o rescriere a Codului de procedura fiscala, modificarile recente nu sunt atat de substantiale incat sa putem vorbi de doua coduri, unul vechi si altul nou, cum a fost cazul altor acte normative importante din peisajul legislativ romanesc (ex: Codul Civil, Codul de procedura civila, Legea insolventei). Prin noul proiect al Codului de procedura fiscala – cel putin in varianta oficiala aprobata de Guvernul Romaniei – nu sunt puse in discutie conceptele fundamentale in materie si nici nu s-a urmarit o reasezare a raporturilor dintre fisc si contribuabil pe baze noi, moderne si care sa creeze un echilibru intre participantii la procedura fiscala, bineinteles fara a aduce atingere caracterului de drept public al raportului dintre autoritatea fiscala si contribuabil.

In principal, cu fiecare modificare a Codului de procedura fiscala, am observat intentia autoritatilor fiscale de a rezolva pe cale legislativa anumite probleme presante pentru autoritatea fiscala – dar punctuale, rezultate din aplicarea dispozitiilor anterioare. Un bun exemplu in acest sens este modul in care a evoluat regimul accesoriilor (dobanzi, penalitati, majorari de intarziere) datorate de contribuabil si cel datorat de stat contribuabililor, regim ce la nivelul anului 2009 era similar pentru ambele parti.

Citește mai departe...

Raport EY: Tendintele in taxarea averilor personale vizeaza cresterea gradului de conformare voluntara a celor cu averi mari

Persoanele cu averi mari au inceput sa inteleaga ca relatiile cu autoritatile fiscale trebuie sa devina mult mai elaborate fata de trecut. Totodata, autoritatile fiscale au demonstrat in cele mai multe cazuri ca doresc sa dezvolte o comunicare mult mai transparenta cu contribuabilii, avand ca rezultat o utilizare mai buna a resurselor si timpului fiecaruia. Acestea sunt concluziile raportului Wealth under the spotlight, pregatit de catre EY pe fondul schimbarilor accelerate ale politicilor fiscale si al cresterii nemultumirii din partea contribuabililor fata de excesele din sistemul fiscal.

Criza financiara a determinat o schimbare in abordarea autoritatilor fiscale fata de persoanele cu averi mari. Mai mult, si acestea din urma au devenit constiente de responsabilitatile tot mai multe si mai complexe cu privire la aspectele fiscale care se impun pentru averile detinute.

Analiza realizata de EY identifica 10 actiuni pe care persoanele cu averi mari le pot implementa pentru gestionarea mai eficienta a acestora:

Citește mai departe...

Andreea Mihnea, EY: Cum este sa recrutezi 100 de tineri din generatia Y odata

La 1 februarie am deschis campania de recrutare pentru juniori. Avem deja experienta mai multor ani de cand angajam peste 50 de tineri in sesiunea de primavara, insa este prima data cand ne-am propus sa angajam 100 de absolventi odata. Practic, la 1 septembrie va trebui sa integram un numar de noi angajati care reprezinta aproximativ 17% din echipa noastra actuala. Este o provocare atat la nivel logistic, dar mai ales la nivel de cultura organizationala. Este important de aceea sa intelegem cat mai bine cine sunt ei, ce interese si aspiratii profesionale au si cum abordeaza responsabilitatile si relatiile interpersonale la birou.

Instrumentele traditionale de evaluare, precum interviul si testele standardizate, nu mai sunt suficiente pentru a surprinde elementele de finete pe care le urmarim pentru a selecta si integra usor cei mai potriviti oameni in echipa. In plus, pentru ca sute de candidati sunt implicati in acest proces, ne-am dorit sa transformam recrutarea intr-o experienta de invatare pentru toti cei implicati, inclusiv pentru noi.

Citește mai departe...

Femeile fac mai putine tranzactii decat barbatii si obtin in medie randamente mai bune

Se spune ca barbatii sunt de pe Marte si femeile de pe Venus. Daca discutam despre bani si investitii, intrebarea fireasca este: exista diferente intre modul in care femeile si barbatii fac investitii? Raspunsul este categoric da.

In termeni de preferinte, doamnele detin mai multe actiuni din domeniul alimentar si farmaceutic, in timp ce barbatii sunt dispusi sa aiba detineri in sectoarele de tehnologie si industrie. Daca ne referim la piata romaneasca de capital, in ultimii ani se observa o crestere a numarului de femei care investesc in fonduri de investitii prin intermediul societatilor de administrare a investitiilor si o toleranta mai mare la risc. Astfel, pe langa conservarea capitalului, obiectivul vizat este obtinerea unui randament superior, dar cu intelegerea riscurilor asumate.

Citește mai departe...

Studiu EY: egalitatea de gen genereaza performante mai bune in companii

Lansand un apel la adresa organizatiilor de a face mai mult pentru a accelera progresul, EY a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care si-a propus sa afle raspunsul la doua intrebari: care sunt cele mai importante bariere in dezvoltarea profesionala a femeilor si care sunt elementele care le pot propulsa in cariera.

Studiul care are la baza un sondaj derulat in randurile a 400 de lideri din companii din intreaga lume, a fost derulat de Longitude Research la solicitarea EY si este un raspuns la raportul din octombrie 2014 al World Economic Forum, care estima ca egalitatea de gen la locul de munca, la nivel mondial, va fi atinsa in 2095.

A fost interesant de descoperit faptul ca atat barbatii, cat si femeile cred ca reducerea decalajului de gen ar putea sa depinda, in acest moment, mai putin de educatie si mai mult modul in care barbatii si femeile reusesc sa conlucreze si sa creeze o atmosfera de lucru care sa permita dezvoltarea tuturor talentelor personale.

Citește mai departe...

„Platiti cash sau cu cardul?”

Chiar daca platile in numerar reprezinta cea mai veche forma de circulatie a banilor, plata cu cardul este o varianta non-cash din ce in ce mai folosita in practica. Ca sa identifice ponderea celor doua categorii de plata in comportamentul de consum: cash sau non-cash, EY Romania a realizat o cercetare in perioada 31 martie – 5 mai, pe un esantion de 280 de persoane, cu varsta intre 20 si 35 de ani.

Astfel, studiul Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali, arata ca in Romania femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plata in timp ce barbatii prefera cash-ul. Studiul a fost structurat pe etapele pasilor de cumparare a 5 tipuri de produse si 4 tipuri de servicii din care am extras datele relevante pentru modalitatea de plata si experienta post-cumparare.

Va prezentam succint in continuare principalele aspecte identificate:

Citește mai departe...

Halloweenul tradus in termeni economici: O oportunitate de business de 10 miliarde USD

Halloweenul nu e doar pentru distractie. Multi dintre noi nu suntem fericiti cu ideea preluarii unor sarbatori care n-au fost niciodata ale noastre. Dar, din punct de vedere economic, exista un argument foarte puternic pentru a sarbatori Halloweenul nu doar in Statele Unite si Canada, ci si in Romania: este o oportunitate de business foarte mare.

Piata americana a Halloweenului a fost in anul 2013 de aproape 7 miliarde de USD, conform altor estimari cheltuielile s-au ridicat la peste 10 miliarde USD. Ceea ce inseamna in medie un cos de cumparaturi de 75 de USD pentru fiecare consumator. Iar tendinta este semnificativ in crestere, avand in vedere ca in 2005 media de consum era de 30 de USD. Anul acesta, in mod special, consumul de Halloween este estimat sa creasca pentru ca 31 octombrie este vineri, la debutul weekendului.

Cresterea vine mai ales din transformarea sarbatorii dintr-una exclusiv a copiilor, intr-o sarbatoare a adultilor. De exemplu, petrecerile elaborate in care adultii se costumeaza specific incep sa devina o traditie. Si nu doar adultii.

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Noi restrictii in domeniul detasarilor transnationale. Ce prevede noua directiva publicata in iulie 2018

Noi restrictii in do...

Presiunea statelor dezvoltate ale Uniunii Europene de a modifica cadrul de reglementare pr...

Digitalizarea companiilor de servicii profesionale

Digitalizarea compan...

Spre deosebire de industriile in care produsul este tangibil, in industria serviciilor pro...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole