Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Cum sa ne pregatim pentru un control fiscal? Care sunt drepturile contribuabililor pe parcursul unui control fiscal?

In viata unei companii vine un moment in care fiscul “bate la usa” si vrand-nevrand, trebuie sa i se deschida.

Vizita organului fiscal poate fi ca urmare a unei solicitari a companiei (i.e. solicitare rambursare TVA), urmarea unui control incrucisat (caz in care controlul este inopinat), fie pentru efectuarea unei inspectii fiscale generale (anuntata de autoritatea fiscala prin transmiterea catre companie a unui aviz de inspectie fiscala).

Asa cum prevede Codul de procedura fiscala, transmiterea avizului se face inainte de inceperea controlului cu 30/15 zile dupa caz, (mare contribuabil sau nu), in celelalte cazuri controlul incepe din ziua in care inspectorii fiscali s-au prezentat pentru verificare si consemneaza acest lucru in Registrul unic de control.

Este bine de retinut ca in urma primirii avizului de verificare, in cazul in care considerati ca aveti motive intemeiate pentru amanarea acesteia (i.e contabilul este in concediu medical sau de odihna) puteti solicita acest lucru autoritatii fiscale care a emis avizul de verificare.

Citește mai departe...

Numele unei publicatii tiparite, inregistrat la OSIM, are protectie si in mediul online?

Sa presupunem ca o persoana inregistreaza titlul unei publicatii la OSIM pe clasele 16 – tiparituri, hartie, 35 – publicitate, 9 – fotografie, dar nu o inregistreaza si pe clasa 38 – telecomunicatii, internet. Are protectie pentru publicatia respectiva si in mediul online?

Din premisele enuntate se deduce faptul ca produsele/serviciile protejate in clasele 9, 16, 35 din Clasificarea de la Nisa, confera titularului marcii protectie asupra publicatiei cu acelasi nume, limitand astfel inregistrarea unei marci identice/similare pentru produse identice/similare.

Sa numim aceasta marca, marca X, care insa nu a fost inregistrata si pentru serviciile din clasa 38 - telecomunicatii si internet. Intrebarea relevanta in aceasta situatie, este aceea daca un solicitant ar putea obtine inregistrarea marcii X tocmai pentru serviciile din clasa 38, pentru care marca anterioara nu a solicitat protectie si nici nu este o marca de renume sau notorie in Romania sau in strainatate.

Citește mai departe...

Optimizarea fiscala a cesiunii de creante - oportunitati aduse de noul an

Anul 2013 poate fi caracterizat drept un an cu importante schimbari legislative, atat fiscale, juridice cat si contabile. Din punct de vedere al legislatiei fiscale, Codul Fiscal a suferit nu mai putin de sase modificari aprobate de Guvern. De asemenea, o serie de amendamente cu impact fiscal au fost aduse si legislatiei contabile aplicabila societatilor nereglementate de BNR cat si institutiilor financiar nebancare.

O parte dintre modificarile legislative au fost determinate de procedura de „infringement” declansata de Comisia Europeana Romaniei, ca urmare a faptului ca prevederile legislative interne nu erau conforme cu legislatia Uniunii Europene. Romania a trebuit sa actioneze in consecinta, pentru a evita eventuale sanctiuni si penalitati, dar si pentru a nu se ajunge in situatia in care contribuabilii ar fi putut reactiona si declansa demersuri impotriva statului roman ca urmare a mentinerii unor prevederi legislative neechitabile si dezavantajoase pentru o parte dintre acestia.

Citește mai departe...

Casa de Insolventa Transilvania estimeaza care vor fi sectoarele economice in dificultate in 2014

Piata insolventelor s-a structurat in 2013, iar maturizarea ei a creat un cadru pentru restructurarile in afara procedurii insolventei, este opinia  specialistilor Casei de Insolventa Transilvania, liderul pietei de insolventa din Romania. Conform previziunilor acestora, 2014 va fi un alt an dificil pentru multe sectoare din economie, ca urmare a consumului in continuare scazut, a accesului greoi la finantare, dar si a efectelor secundare generate de reglementarile Basel III, cu referire la indicatorii de lichiditate ai sistemul bancar. Ajustarile prudentiale impuse vor avea un impact treptat asupra modului in care bancile gestioneaza creditele neperformante.

„Dupa 5 ani de criza e mai dificil sa identificam sectoarele aflate intr-un moment favorabil, fața de cele ce vor avea dificultati. Fara o infuzie de lichiditati in piata care sa dezghete consumul este nerealist sa speram intr-o relansare. Creditele raportate la BNR se afla la un nivel minim pentru ultimii doi ani, iar cel al restantelor la un nivel maxim, de peste 15%. Cel mai probabil, ne aflam doar la mijlocul crizei”, a declarat Rudolf Vizental (foto), asociat coordonator al Casei de Insolventa Transilvania.

Citește mai departe...

Raportarea in domeniul responsabilitatii corporative este o practica standard de afaceri la nivel global, conform KPMG

Raportarea in domeniul responsabilitatii corporative (RC) este considerata la momentul actual o practica standard de afaceri in intreaga lume, asumata de aproape trei sferturi (71 la suta) dintre companiile analizate, conform celui de al 8-lea Studiu KPMG privind Raportarea in domeniul Responsabilitatii Corporative (RC) publicat astazi (9 Decembrie 2013).

Editia din 2013 a Studiului KPMG marcheaza 20 de ani de la publicarea primului sondaj in anul 1993. Cercetarea din acest an a fost mai aprofundata ca niciodata, incluzand primele 100 de companii dupa cifra de afaceri din 41 de tari (inclusiv Romania) ceea ce reprezinta un total de 4100 de companii. Prin comparatie, studiul din 1993 a constat in analiza companiilor din numai 10 tari.

Conform studiului realizat de KPMG, numarul companiilor care raporteaza privind RC a crescut cu 7 procente comparativ cu 2011. Referitor la cele mai mari 250 de companii din lume (G250), rata de raportare cu privire la RC este de 93 la suta.

Citește mai departe...

Companiile cu echipe diverse obtin performante mai bune

O majoritate covarsitoare (84%) dintre directorii executivi considera ca abilitatea organizatiei lor de a dezvolta si de a gestiona echipe va fi esentiala pentru cresterea competitivitatii in perioada urmatoare, potrivit sondajului EY - The power of many: How companies use teams to drive superior corporate performance.

Cei care isi evalueaza companiile drept "excelente" in privinta construirii de echipe diverse (cu membri care provin din medii diferite si care au trait experiente de munca diferite) sunt si cei care au atins in acest an o crestere mai mare de 10% a EBITDA (profitul operational inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) fata de anul trecut.

Aceeasi corelatie cu nivelul de crestere a EBITDA este valabila si pentru companiile care si-au dispersat echipele din punct de vedere geografic in ultimii trei ani.

Cu toate acestea, jumatate din cei 821 de respondenti din cadrul studiului declara ca in companiile lor nu exista lideri care sa detina abilitatea de a gestiona si motiva aceste echipe.

Citește mai departe...

Hindsight sau cum am trait Marea Recesiune

Autor: Mihaela Matei (foto), Marketing Supervising Associate EY Romania, coordonatorul proiectului EY Antreprenorii vorbesc

„Romania va fi ocolita de criza”, „Romania are asi in maneca in lupta cu criza”, „stam mai bine decat economiile dezvoltate, care vor fi mai afectate de recesiune”, “am scazut in primul trimestru din 2009, dar mai putin decat Germania”, „vom reveni puternic pe crestere din 2011, la rate de plus 5%”. Asa se scria in 2009-2010 despre perioada economica dificila cu care ne confruntam, la o cautare pe Google.

Tot cu ajutorul Google, putem vedea cum a evoluat in timp nivelul de interes pentru criza economica si pentru recesiune in Romania. Valorile din graficele de mai jos reprezinta interesul de cautare relativ la cel mai inalt punct din grafic. Vedem cum subiectul crizei a atins cel mai mare nivel de interes in noiembrie 2008 – ianuarie 2009, cand se vorbea despre previziunile pentru anul urmator si despre ce se intampla in economiile dezvoltate.

Citește mai departe...

Cum crestem o generatie antreprenoriala?

Cu un segment de business care si-a incetinit investitiile si economii care continua sa se contracte sau sa creasca intr-un ritm aproape de zero, guvernele par sa-si fi epuizat resursele in incercarea de relansare a economiilor nationale, de scadere a somajului si de readucere a increderii populatiei in sanatatea mediului economic si in promisiunea unui nivel crescut al bunastarii. In oglinda, initiativele antreprenoriale sustin prin dezvoltarea lor inovatia, un cuvant mare pentru unii dintre noi dar fara de care cresterea in multe economii nu ar fi posibila, creeaza locuri de munca si conduc la crestere economica.

“O modalitate prin care guvernele pot progresa in eforturile lor este aceea de a valorifica energia si cunostintele antreprenorilor, unul dintre cele mai importante motoare de crestere la nivel global. Acestia au nevoie de un mediu prietenos (fiscal, de reglementare, de finantare, cultural, educational) in care sa isi poata testa ideile, iar guvernele sunt bine pozitionate pentru a ajuta la indepartarea unor bariere si a atenua multe dintre provocarile cu care se confrunta antreprenorii”, spune Bogdan Ion (foto), Country Managing Partner, EY Romania.

Citește mai departe...

Psihologie Organizationala - Motivarea si cresterea randamentului angajatilor

Investitia in capitalul uman – conditie de baza in cresterea profitabilitatii companiei
In contextul social si economic actual, managerii celor mai multe organizatii au inteles ca indiferent de domeniul in care activeaza, investitia in capitalul uman este o conditie de baza pentru imbunatatirea rezultatelor companiei. Asa cum experienta celor aproape 24 de ani de la revolutia din decembrie 1989 ne-a demonstrat ca pilonul slab al fundatiei societatii romanesti este educatia, putem face o analogie la scara micro si vom constata ca profitabilitatea organizatiei depinde intr-o foarte mare masura de pregatirea si formarea profesionala a angajatilor. Astfel, factorii de decizie din orice organizatie trebuie sa constientizeze rolul managementului de resurse umane si sa-si elaboreze strategii de eficientizare a angajatilor prin adoptarea unei atitudini pozitive fata de dezvoltarea potentialului acestora.

Practica economica a demonstrat in timp ca politicile de personal si activitatile de testare, orientare si perfectionare determina valorificarea potentialului angajatilor si, in timp, conduce la cresterea profitabilitatii companiei.

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Constantin Magdalina: Mos Craciun in economie

Constantin Magdalina...

Consacrat drept un batranel care imparte daruri celor mici, Mos Craciun este un simbol ce ...

Studiu EY: Organizatiile se confrunta cu riscuri mari generate de atacurile cibernetice; metodele obisnuite de atac au inca succes

Studiu EY: Organizat...

- 56% dintre organizatiile sondate sunt ingrijorate de cresterea atacurilor cibernetice si...

alte-articole

pastila-de-joi

Se intorc pasarile calatoare

Ministrul Justitiei, Tudorel Toader, a anuntat vineri ca, in urma intrarii in vigoare a Le...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole