Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Balaurul cu doua capete din marketing

Sunt tot mai multe voci in ultima vreme care afirma ca rolul chief marketing officer-ului (CMO) a murit. Un astfel de necrolog poate parea oarecum exagerat, insa are sens. Rolul traditional al CMO-ului este sub stare de asediu.

In ziua de astazi, consumatorul este cel care detine controlul si are pretentia sa i se ofere o experienta unitara, indiferent daca e vorba de cumpararea unui smartphone, de cazarea intr-un hotel sau de stabilirea unei programari la o clinica medicala. In lumea digitala a prezentului, conectata permanent, oriunde si oricand, consumatorul vrea sa primeasca ceea ce isi doreste si atunci cand isi doreste. Iar, daca nu reuseste sa obtina ceea ce vrea, el va spune tuturor prietenilor sai si tuturor followers-ilor de pe retelele sociale ce crede in legatura cu asta.

Citește mai departe...

Pacostea mesajelor comerciale nesolicitate

Majoritatea dintre Dvs cunosc (daca nu cumva au si folosit in mesajele proprii!) asa-zisul “disclaimer” de forma:
Mesajul nu poate fi considerat spam, deoarece, in acord cu prevederile Legii nr. 365/2002, contine toate informatiile de contact ale expeditorului precum si modalitatea de a refuza pe viitor receptionarea acestor mesaje. Adresa dvs. de e-mail fie a fost obtinuta in mod direct ca urmare a unor corespondente anterioare sau deoarece sunteti un client/furnizor al companiei noastre sau a fost selectata dintr-o baza de date la care ati subscris, fie a fost facuta publica de catre dvs. fie prin afisari cu caracter publicitar intr-un ghid de afaceri sau in cadrul unei intalniri de afaceri. Apreciem si intelegem intimitatea dumneavoatra si ne cerem scuze daca acest mesaj a ajuns din greseala la dumneavoatra. Daca doriti sa nu mai fiti contactat de noi pe viitor va rugam sa dat un reply acestui email cu subiectul DEZABONARE. Va multumim!

Ce e drept, e drept! Intr-adevar, in Romania comunicarile cu caracter comercial sunt reglementate de Legea 365/2002 si de Normele Metodologice de aplicare ale acesteia, dar legatura dintre acest text si legalitate se opreste aici.

Citește mai departe...

Cum sa ne pregatim pentru un control fiscal? Care sunt drepturile contribuabililor pe parcursul unui control fiscal?

In viata unei companii vine un moment in care fiscul “bate la usa” si vrand-nevrand, trebuie sa i se deschida.

Vizita organului fiscal poate fi ca urmare a unei solicitari a companiei (i.e. solicitare rambursare TVA), urmarea unui control incrucisat (caz in care controlul este inopinat), fie pentru efectuarea unei inspectii fiscale generale (anuntata de autoritatea fiscala prin transmiterea catre companie a unui aviz de inspectie fiscala).

Asa cum prevede Codul de procedura fiscala, transmiterea avizului se face inainte de inceperea controlului cu 30/15 zile dupa caz, (mare contribuabil sau nu), in celelalte cazuri controlul incepe din ziua in care inspectorii fiscali s-au prezentat pentru verificare si consemneaza acest lucru in Registrul unic de control.

Este bine de retinut ca in urma primirii avizului de verificare, in cazul in care considerati ca aveti motive intemeiate pentru amanarea acesteia (i.e contabilul este in concediu medical sau de odihna) puteti solicita acest lucru autoritatii fiscale care a emis avizul de verificare.

Citește mai departe...

Numele unei publicatii tiparite, inregistrat la OSIM, are protectie si in mediul online?

Sa presupunem ca o persoana inregistreaza titlul unei publicatii la OSIM pe clasele 16 – tiparituri, hartie, 35 – publicitate, 9 – fotografie, dar nu o inregistreaza si pe clasa 38 – telecomunicatii, internet. Are protectie pentru publicatia respectiva si in mediul online?

Din premisele enuntate se deduce faptul ca produsele/serviciile protejate in clasele 9, 16, 35 din Clasificarea de la Nisa, confera titularului marcii protectie asupra publicatiei cu acelasi nume, limitand astfel inregistrarea unei marci identice/similare pentru produse identice/similare.

Sa numim aceasta marca, marca X, care insa nu a fost inregistrata si pentru serviciile din clasa 38 - telecomunicatii si internet. Intrebarea relevanta in aceasta situatie, este aceea daca un solicitant ar putea obtine inregistrarea marcii X tocmai pentru serviciile din clasa 38, pentru care marca anterioara nu a solicitat protectie si nici nu este o marca de renume sau notorie in Romania sau in strainatate.

Citește mai departe...

Optimizarea fiscala a cesiunii de creante - oportunitati aduse de noul an

Anul 2013 poate fi caracterizat drept un an cu importante schimbari legislative, atat fiscale, juridice cat si contabile. Din punct de vedere al legislatiei fiscale, Codul Fiscal a suferit nu mai putin de sase modificari aprobate de Guvern. De asemenea, o serie de amendamente cu impact fiscal au fost aduse si legislatiei contabile aplicabila societatilor nereglementate de BNR cat si institutiilor financiar nebancare.

O parte dintre modificarile legislative au fost determinate de procedura de „infringement” declansata de Comisia Europeana Romaniei, ca urmare a faptului ca prevederile legislative interne nu erau conforme cu legislatia Uniunii Europene. Romania a trebuit sa actioneze in consecinta, pentru a evita eventuale sanctiuni si penalitati, dar si pentru a nu se ajunge in situatia in care contribuabilii ar fi putut reactiona si declansa demersuri impotriva statului roman ca urmare a mentinerii unor prevederi legislative neechitabile si dezavantajoase pentru o parte dintre acestia.

Citește mai departe...

Casa de Insolventa Transilvania estimeaza care vor fi sectoarele economice in dificultate in 2014

Piata insolventelor s-a structurat in 2013, iar maturizarea ei a creat un cadru pentru restructurarile in afara procedurii insolventei, este opinia  specialistilor Casei de Insolventa Transilvania, liderul pietei de insolventa din Romania. Conform previziunilor acestora, 2014 va fi un alt an dificil pentru multe sectoare din economie, ca urmare a consumului in continuare scazut, a accesului greoi la finantare, dar si a efectelor secundare generate de reglementarile Basel III, cu referire la indicatorii de lichiditate ai sistemul bancar. Ajustarile prudentiale impuse vor avea un impact treptat asupra modului in care bancile gestioneaza creditele neperformante.

„Dupa 5 ani de criza e mai dificil sa identificam sectoarele aflate intr-un moment favorabil, fața de cele ce vor avea dificultati. Fara o infuzie de lichiditati in piata care sa dezghete consumul este nerealist sa speram intr-o relansare. Creditele raportate la BNR se afla la un nivel minim pentru ultimii doi ani, iar cel al restantelor la un nivel maxim, de peste 15%. Cel mai probabil, ne aflam doar la mijlocul crizei”, a declarat Rudolf Vizental (foto), asociat coordonator al Casei de Insolventa Transilvania.

Citește mai departe...

Raportarea in domeniul responsabilitatii corporative este o practica standard de afaceri la nivel global, conform KPMG

Raportarea in domeniul responsabilitatii corporative (RC) este considerata la momentul actual o practica standard de afaceri in intreaga lume, asumata de aproape trei sferturi (71 la suta) dintre companiile analizate, conform celui de al 8-lea Studiu KPMG privind Raportarea in domeniul Responsabilitatii Corporative (RC) publicat astazi (9 Decembrie 2013).

Editia din 2013 a Studiului KPMG marcheaza 20 de ani de la publicarea primului sondaj in anul 1993. Cercetarea din acest an a fost mai aprofundata ca niciodata, incluzand primele 100 de companii dupa cifra de afaceri din 41 de tari (inclusiv Romania) ceea ce reprezinta un total de 4100 de companii. Prin comparatie, studiul din 1993 a constat in analiza companiilor din numai 10 tari.

Conform studiului realizat de KPMG, numarul companiilor care raporteaza privind RC a crescut cu 7 procente comparativ cu 2011. Referitor la cele mai mari 250 de companii din lume (G250), rata de raportare cu privire la RC este de 93 la suta.

Citește mai departe...

Companiile cu echipe diverse obtin performante mai bune

O majoritate covarsitoare (84%) dintre directorii executivi considera ca abilitatea organizatiei lor de a dezvolta si de a gestiona echipe va fi esentiala pentru cresterea competitivitatii in perioada urmatoare, potrivit sondajului EY - The power of many: How companies use teams to drive superior corporate performance.

Cei care isi evalueaza companiile drept "excelente" in privinta construirii de echipe diverse (cu membri care provin din medii diferite si care au trait experiente de munca diferite) sunt si cei care au atins in acest an o crestere mai mare de 10% a EBITDA (profitul operational inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare) fata de anul trecut.

Aceeasi corelatie cu nivelul de crestere a EBITDA este valabila si pentru companiile care si-au dispersat echipele din punct de vedere geografic in ultimii trei ani.

Cu toate acestea, jumatate din cei 821 de respondenti din cadrul studiului declara ca in companiile lor nu exista lideri care sa detina abilitatea de a gestiona si motiva aceste echipe.

Citește mai departe...

Hindsight sau cum am trait Marea Recesiune

Autor: Mihaela Matei (foto), Marketing Supervising Associate EY Romania, coordonatorul proiectului EY Antreprenorii vorbesc

„Romania va fi ocolita de criza”, „Romania are asi in maneca in lupta cu criza”, „stam mai bine decat economiile dezvoltate, care vor fi mai afectate de recesiune”, “am scazut in primul trimestru din 2009, dar mai putin decat Germania”, „vom reveni puternic pe crestere din 2011, la rate de plus 5%”. Asa se scria in 2009-2010 despre perioada economica dificila cu care ne confruntam, la o cautare pe Google.

Tot cu ajutorul Google, putem vedea cum a evoluat in timp nivelul de interes pentru criza economica si pentru recesiune in Romania. Valorile din graficele de mai jos reprezinta interesul de cautare relativ la cel mai inalt punct din grafic. Vedem cum subiectul crizei a atins cel mai mare nivel de interes in noiembrie 2008 – ianuarie 2009, cand se vorbea despre previziunile pentru anul urmator si despre ce se intampla in economiile dezvoltate.

Citește mai departe...

Cum crestem o generatie antreprenoriala?

Cu un segment de business care si-a incetinit investitiile si economii care continua sa se contracte sau sa creasca intr-un ritm aproape de zero, guvernele par sa-si fi epuizat resursele in incercarea de relansare a economiilor nationale, de scadere a somajului si de readucere a increderii populatiei in sanatatea mediului economic si in promisiunea unui nivel crescut al bunastarii. In oglinda, initiativele antreprenoriale sustin prin dezvoltarea lor inovatia, un cuvant mare pentru unii dintre noi dar fara de care cresterea in multe economii nu ar fi posibila, creeaza locuri de munca si conduc la crestere economica.

“O modalitate prin care guvernele pot progresa in eforturile lor este aceea de a valorifica energia si cunostintele antreprenorilor, unul dintre cele mai importante motoare de crestere la nivel global. Acestia au nevoie de un mediu prietenos (fiscal, de reglementare, de finantare, cultural, educational) in care sa isi poata testa ideile, iar guvernele sunt bine pozitionate pentru a ajuta la indepartarea unor bariere si a atenua multe dintre provocarile cu care se confrunta antreprenorii”, spune Bogdan Ion (foto), Country Managing Partner, EY Romania.

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Mostenitorii nu vor afacerile de familie in Romania

Mostenitorii nu vor ...

Antreprenoriatul din Romania este personificarea unui tanar nascut in 1990. Uneori idealis...

Cum schimba digitalizarea tratamentul TVA pentru serviciile financiare?

Cum schimba digitali...

In mod traditional, activitatea bancara este scutita de TVA, fara drept de deducere. Astfe...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole