Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Despre “zeii” din recrutare sau cum trebuie sa fie un recruiter?

Recruiterul trebuie sa fie: entuziast, foarte perseverent, muncitor, proactiv, flexibil, orientat pe rezultate, empatic, foarte comunicativ, carismatic, rezistent la stres peste medie, rezistent la injuraturile tuturor mai pe fata mai prin spate, desi de obicei nu e vina lui, intrucat nu el angajeaza si nu el selecteaza finalurile de fapt, nu el are feedbackurile in buzunar, ci el e totusi, un intermediar, din nou entuziast, automotivat, platit de fapt numai din rezultatele lui personale si nu dintr-un fond mai mult sau mai putin fix si garantat de salarii, rezistent la refuzuri, critici si minciuni mai mult ca multi altii, rabdator deoarece fiecare om se crede unicul angajat sau unicul angajator pe acest pamant, si cel mai de neinlocuit, eventual, din nou: ENTUZIAST, suficient de inteligent pentru a intelege nevoile multiple si de a le putea preintampina, suficient de talentat ca sa poata si educa macar 0,1% din neintelegerile existente cu privire la piata si la oameni ...in general, suficient de calm pentru a primi toate criticile tuturor s.a.m.d.

Citește mai departe...

Nu e suficient sa masuram numarul de firme active in fiecare an, ci si daca sunt competitive

Daca ne uitam la indicatorii referitori la IMM-uri in Romania, desi acestea angajeaza aproape la fel de multe persoane ca media UE, valoarea adaugata de aceste companii in economie este sub media UE, ceea ce indica o productivitate scazuta a fortei de munca. De asemenea, desi cifra de afaceri a IMM-urilor a reprezentat, in 2012, 58% din valoarea totala a veniturilor firmelor din Romania, profitul reprezinta doar 32% relativ la valoarea totala, ceea ce indica o profitabilitate scazuta a IMM-urilor locale. O explicatie ar putea fi rata mare a firmelor care au ca obiect de activitate comertul (42% dintre IMM-uri, conform SBA fact sheet, realizat de Comisia Europeana).

Privind acesti indicatori, devine evident faptul ca nu e suficient sa ne concentram pe cifre ca numarul de firme create in fiecare an, distributia pe gen si varsta, densitati la nivel national, pe regiuni geografice sau la nivel rural versus urban, ci trebuie sa incepem sa ne concentram si pe indicatori de eficienta si competitivitate in sustinerea acordata IMM-urilor. Iar acesti indicatori se vor imbunatati atunci cand gradul de educatie antreprenoriala va creste si atunci cand nu se va mai discuta atat de mult despre IMM-uri, ci mai ales despre motorul lor, antreprenorii.

Citește mai departe...

Poate fi oferta Electrica o alta luminita de la capatul tunelului?

Oferta Electrica, ce se desfasoara in aceste zile, este cea mai recenta iteratie a programului de listari a statului roman, totodata si cea mai mare din istoria Bursei de la Bucuresti, compania tintind sa atraga o suma in intervalul 450-550 mililoane EUR. Desi cu un parcurs sinuos si plin de sincope, acesta este totusi singurul program care a oferit noi companii, in ultimii ani, investitorilor bursei de la Bucuresti.

Tot din acest program mai putem mentiona OMV Petrom, listat in 2001, cea mai importanta companie romaneasca de petrol si gaze, Transelectrica, listata in 2006, administratorul retelei nationale de distributie de energie electrica, Transgaz, listata in 2008, administratorul retelei nationale de transport de gaze, Nuclearelectrica, listata in 2013, singura centrala de productie de energie electrica din surse nucleare. Romgaz, listat in 2013, este cel mai mare producator si furnizor de gaze naturale din Romania.

Citește mai departe...

Avantajul cunoasterii

”Factorii traditionali de productie – pamantul, munca si capitalul – nu au disparut. Dar ei au devenit secundari. Cunoasterea devine singura resursa cu adevarat relevanta astazi” - spunea Peter Drucker in Managing the next society. Spre deosebire de munca, pamant si capital, cunoasterea, este un activ care se apreciaza pe masura utilizarii. Cu cat sunt utilizate mai mult, cu atat cunostintele devin mai valoroase, mai aplicabile si mai eficiente.

O mare parte din liderii de business considera ca oamenii reprezinta cel mai important capital al companiilor lor. Oare valorifica ei indeajuns potentialul acestora pentru a maximiza profitul, eficienta si inovatia companiei? Pentru a putea asigura pe mai departe satisfactia clientilor lor si pentru a mentine cresterea companiei, inteligenta colectiva a oamenilor din organizatie va fi esentiala.

Avantajul competitiv si distinctiv al unei organizatii si evolutia sa pozitiva pe piata vor depinde de modul in care compania reuseste sa obtina si sa aplice in mod eficient cunoasterea ce vine atat din partea angajatilor sai cat si din analizarea mediului exterior.

Citește mai departe...

De ce nu mai este suficienta masurarea PIB-ului statelor si a veniturilor companiilor

Discutiile despre cat de importante sunt mediul si actiunile pentru sustinerea lui se desfasoara tot timpul anului, dar, de Ziua Mondiala a Mediului, merita evidentiata perspectiva de business asupra capitalului natural si a resurselor naturale ale planetei. Din pacate, modelele traditionale de afaceri functioneaza avand la baza premisa capitalului natural infinit. Cu siguranta, acest model trebuie adaptat rapid, plecand de la o realitate simpla: daca evolutia economica va continua in ritmul din prezent, se estimeaza ca, pana in 2030, va fi nevoie de un capital natural echivalent cu cel generat de doua planete la un loc pentru a ne putea sustine.

In fiecare an, consumam cu 50% mai multe resurse fata de ceea ce planeta poate reface, potrivit raportului World Wide Fund for Nature - Living Planet 2012. Mai mult, aceasta rata de consumare a resurselor se accelereaza. Se estimeaza o cerere de energie cu 40% mai mare in 2035, comparativ cu nivelul din anul 2009. Pana in 2050, cererea pentru alimente va creste cu 70% iar cererea pentru apa va creste si ea cu 55%.

Citește mai departe...

Cat adevar sta in spatele superstitiilor investitionale?

Investitorii experimentati stiu ca esenta investitiilor profitabile e data, in principal, de o analiza riguroasa, atat fundamentala, cat si tehnica. Cu toate acestea, exista unele superstitii despre investitii la care investitorii sunt atenti si pe care se bazeaza de multe ori in luarea deciziilor. Care sunt cele mai frecvente superstitii legate de investitii si cat de mare incredere putem avea in ele?

Superstitiile pe care le vom prezenta in continuare au luat nastere in Statele Unite ale Americii, iar unul dintre factorii care au permis crearea lor este faptul ca piata de actiuni americana este foarte mare, cu numerosi emitenti si actiuni tranzactionate, asa incat permite utilizarea unor algoritmi complecsi pentru identificarea unor tipare de evolutie a preturilor si randamentelor aduse de actiuni. Dincolo de superstitiile clasice legate de cifra 13, ziua de vineri 13 (la americani) sau marti 13 (la noi), printre cele mai impamantenite superstitii investitionale se numara:

Citește mai departe...

Esuarea adaptarii la noile tehnologii este cel mai mare risc cu care se confrunta operatorii din telecomunicatii

- Noile oportunitati de crestere din industrie forteaza companiile sa-si redefineasca pozitionarea pe lantul valoric
- Atitudinile fata de consolidare si fata de relatiile trans-sectoriale se schimba
- Industria se confrunta cu probleme de incredere legate de protectia si securitatea datelor personale

Operatorii din telecomunicatii sunt nevoiti sa-si repozitioneze modelele de business si sa se adapteze noilor roluri determinate de numarul tot mai mare de tehnologii noi, altfel risca sa nu valorifice oportunitati majore de crestere, se arata in raportul EY - Top 10 risks in telecommunications 2014. Aceasta provocare, alaturi de incertitudinile privind mediul de reglementare, protectia datelor si flexibilitatea organizationala reprezinta riscurile si oportunitatile cu care se confrunta operatorii din telecomunicatii in acest moment. Aceste provocari trebuie vazute si in contextul in care ratele de profitabilitate ale operatorilor din Europa sunt in scadere sau stagneaza, din punctul de vedere al rentabilitatii asupra capitalului investit.

Citește mai departe...

Chobani – povestea din spatele succesului “peste noapte”

Chobani, o afacere cu iaurt care creste la fel de repede ca business-urile de tehnologie

Cand citesti povestile de succes ale antreprenorilor, ai impresia ca reusita a venit ireal de usor si ca o mare parte a ei se datoreaza norocului, pentru ca reusita iese la suprafata, in timp ce esecurile si riscurile asumate raman, de obicei, nevazute.

Povestea lui Hamdi Ulukaya se incadreaza in aceasta tipologie. Ulukaya a cumparat in 2005 o fabrica dezafectata de iaurturi cu un imprumut subventionat, iar in 2007 a inceput sa produca si sa comercializeze iaurtul Chobani. In 2010, devine cea mai bine vanduta marca de iaurt din Statele Unite si afacerea este extinsa in Canada si Australia. In 2014, compania asteapta vanzari de 1,5 miliarde USD si are peste 1.200 de angajati, de la doar 4 angajati in 2005.

Citește mai departe...

Digitalizarea – o conditie esentiala pentru supravietuirea companiilor

C-suite isi adauga un nou rol in tehnologie si IT, pe langa CIO si CTO: CDO – Chief Digital Officer

Cand ai cumparat ultima data un bilet de avion fara sa accesezi un website? Sau cand ai intrat ultima data intr-o agentie bancara pentru a trasfera fonduri? Care a fost ultima data cand ai consultat o carte de telefoane pentru a gasi numarul unui restaurant? De la luna la luna, din ce in ce mai multe servicii fac trecerea la digital: de la setarea consumului de energie din propria casa printr-o aplicatie de mobil, pana la finantarea online a unei mici afaceri de la celalalt capat al lumii. Toate aceste servicii exista deja, iar altele sunt create in fiecare zi.

Marea transformare digitala evolueaza extrem de rapid. Intr-un chestionar realizat de MITSloan in randul executivilor din diverse linii de business si dintr-o plaja larga de industrii, aproape 8 din 10 respondenti spun ca transformarea digitala va fi esentiala pentru companiile lor in urmatorii doi ani. Raportul sustine ca tehnologiile digitale vor facilita schimbari majore: experienta utilizatorilor si a consumatorilor se va imbunatati, fluxurile operationale vor fi si mai eficiente si vor aparea noi modele de business.

Citește mai departe...

Ce sunt Key performance indicators - KPI's?

Nu intamplator, la accesarea vestitului motor de cautare "google", la interogarea "indicatori de performanta" apar peste 28.600.000 de referinte afisate in mai putin de 0.28 secunde... Indicatorii de performanta sau "Key performance indicators (KPI)" prezinta diverse acceptiuni si sunt interpretati diferit de utilizatori. Pentru a seta corect asteptarile cu privire la indicatorii de performanta se impune o prima discutie cu privire la legatura intre obiectiv - indicator de performanta - informatie - indicator.

Obiectivul - formalizeaza SMART tintele companiei cu privire la performanta cantitativa  in toate exprimarile sale posibile (profit, cifra de afaceri, piata, vanzari, lichiditate, costuri, nr. contracte etc.) sau performanta calitativa - comportamente solicitate pentru atingerea performantei. Obiectivul este fie de natura strategica (formulat ca obiectiv strategic nr. 1) fie  de cele mai multe ori setat pentru a indeplini la nivelul politicilor anuale obiectivul strategic. Exprimarea acestor obiective cantitative si calitative se face intradevar prin intermediul Indicatorilor de performanta in mod diferit.

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

In serviciile de ”Soft FM” diferenta o fac oamenii si comunicarea

In serviciile de ”So...

Domeniul de Facility Management (FM) acopera o varietate mare de servicii. In functie de p...

Orasul inteligent nu e un moft, e o necesitate

Orasul inteligent nu...

In luna iunie 2018 a fost publicat clasamentul celor mai „inteligente” orase din lume. Adi...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole