Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Studiu EY: egalitatea de gen genereaza performante mai bune in companii

Lansand un apel la adresa organizatiilor de a face mai mult pentru a accelera progresul, EY a publicat raportul Women. Fast forward: The time for gender parity is now, care si-a propus sa afle raspunsul la doua intrebari: care sunt cele mai importante bariere in dezvoltarea profesionala a femeilor si care sunt elementele care le pot propulsa in cariera.

Studiul care are la baza un sondaj derulat in randurile a 400 de lideri din companii din intreaga lume, a fost derulat de Longitude Research la solicitarea EY si este un raspuns la raportul din octombrie 2014 al World Economic Forum, care estima ca egalitatea de gen la locul de munca, la nivel mondial, va fi atinsa in 2095.

A fost interesant de descoperit faptul ca atat barbatii, cat si femeile cred ca reducerea decalajului de gen ar putea sa depinda, in acest moment, mai putin de educatie si mai mult modul in care barbatii si femeile reusesc sa conlucreze si sa creeze o atmosfera de lucru care sa permita dezvoltarea tuturor talentelor personale.

Citește mai departe...

„Platiti cash sau cu cardul?”

Chiar daca platile in numerar reprezinta cea mai veche forma de circulatie a banilor, plata cu cardul este o varianta non-cash din ce in ce mai folosita in practica. Ca sa identifice ponderea celor doua categorii de plata in comportamentul de consum: cash sau non-cash, EY Romania a realizat o cercetare in perioada 31 martie – 5 mai, pe un esantion de 280 de persoane, cu varsta intre 20 si 35 de ani.

Astfel, studiul Experienta de cumparare in era consumatorilor digitali, arata ca in Romania femeile au o mai mare deschidere la utilizarea cardului ca modalitate de plata in timp ce barbatii prefera cash-ul. Studiul a fost structurat pe etapele pasilor de cumparare a 5 tipuri de produse si 4 tipuri de servicii din care am extras datele relevante pentru modalitatea de plata si experienta post-cumparare.

Va prezentam succint in continuare principalele aspecte identificate:

Citește mai departe...

Halloweenul tradus in termeni economici: O oportunitate de business de 10 miliarde USD

Halloweenul nu e doar pentru distractie. Multi dintre noi nu suntem fericiti cu ideea preluarii unor sarbatori care n-au fost niciodata ale noastre. Dar, din punct de vedere economic, exista un argument foarte puternic pentru a sarbatori Halloweenul nu doar in Statele Unite si Canada, ci si in Romania: este o oportunitate de business foarte mare.

Piata americana a Halloweenului a fost in anul 2013 de aproape 7 miliarde de USD, conform altor estimari cheltuielile s-au ridicat la peste 10 miliarde USD. Ceea ce inseamna in medie un cos de cumparaturi de 75 de USD pentru fiecare consumator. Iar tendinta este semnificativ in crestere, avand in vedere ca in 2005 media de consum era de 30 de USD. Anul acesta, in mod special, consumul de Halloween este estimat sa creasca pentru ca 31 octombrie este vineri, la debutul weekendului.

Cresterea vine mai ales din transformarea sarbatorii dintr-una exclusiv a copiilor, intr-o sarbatoare a adultilor. De exemplu, petrecerile elaborate in care adultii se costumeaza specific incep sa devina o traditie. Si nu doar adultii.

Citește mai departe...

BET Total Return – un nou indice, o noua provocare pentru piata de capital

Bursa de la Bucuresti a lansat recent o noua provocare pe piata locala de capital prin introducerea indicelui BET Total Return.

Creat pentru a evidentia performanta superioara, in termeni absoluti, a pietei de capital romanesti, fata de pietele din regiune, noul indice se bazeaza pe companiile din indicele BET, cele mai lichide zece companii de pe bursa, SIF-urile nefiind incluse. Aceste companii reprezinta, in prezent, peste 86% din capitalizarea companiilor locale inregistrata de BVB si au generat pe parcursul primelor 8 luni ale anului aproximativ 75% din valoarea totala a tranzactiilor de pe piata reglementata.

Un argument care a alimentat aceasta decizie a Bursei a fost faptul ca, in Romania, companiile in special cele din energie, tind sa ofere dividende generoase comparativ cu companiile din tarile mai dezvoltate, remunerand astfel riscul investitiilor in actiunile proprii si asumarea riscurilor aferente economiei emergente. Iar aceste dividende se situeaza mult peste dobanda bancara.

Citește mai departe...

Discriminarea la locul de munca, o problema sensibila in relatia angajat - angajator

Discriminarea reprezinta unul dintre cele mai sensibile si actuale subiecte, atat la nivel international, dar si national, fiind un fenomen intalnit in multe arii de activitate, inclusiv in relatiile de munca, in ciuda eforturilor legislative de combatere a fenomenului.

In Romania, Ordonanta de Guvern nr. 137/2000 stabileste cadrul legal general in materia prevenirii si sanctionarii discriminarii, inclusiv la angajare si in relatiile de munca si interzice orice comportament activ ori pasiv care, prin efectele pe care le genereaza, favorizeaza sau defavorizeaza nejustificat ori supune unui tratament injust sau degradant o persoana, un grup de persoane sau o comunitate fata de alte persoane, grupuri de persoane sau comunitati.

Citește mai departe...

7 pasi pentru a construi un portofoliu de investitii

Auzim de multe ori de X sau de Y care fac profituri frumusele din investitii financiare si ne intrebam care este cheia succesului. Desi succesul poate fi definit exclusiv in termeni personali, exista cativa pasi pe care toti investitorii cu experienta ii parcurg pentru a se asigura ca isi maximizeaza profitul.

Iata primii pasi:
1. Definirea obiectivelor financiare
Inainte de a incepe, trebuie sa ne stabilim niste obiective/nevoi financiare, masurabile, tangibile si compatibile cu stilul nostru de viata. Trei intrebari simple pot fi de mare ajutor in acest demers:
• De cati bani am nevoie pentru a investi?
• Cand voi avea nevoie de bani si pentru cat timp?
• Care este toleranta mea la risc?
Obiectivele pot fi de scurta durata (calatorii, o masina, avans credit Prima Casa etc.) sau lunga durata (educatia copiilor, casa de vacanta, pensie, acte caritabile etc.).

Citește mai departe...

Companiile trebuie sa implementeze abordarea de business axata pe client

Companiile care refuza sa adopte un model de business axat pe client si isi mentin structurile organizationale traditionale, continuand sa faca investitii punctuale in tehnologie fara o viziune de ansamblu, ascultand mai degraba de expertii interni decat de vocea clientului, nu vor reusi sa creasca si sa-si valorifice avantajul competitiv, conform noului raport global EY, Competition, coexistence or symbiosis? The DNA of C-suite sales and marketing leaders.

Raportul, care are la baza un studiu calitativ efectuat in randul a peste 700 de lideri de marketing si vanzari si peste 120 reprezentanti din top management, precum si peste 20 de interviuri in profunzime, arata ca doar 58% dintre directorii de marketing (Chief Marketing Officers – CMO) si 68% dintre directorii de vanzari (Chief Sales Officers – CSO) considera ca aduc valoare companiei prin folosirea feedback-ului de la clienti in scopul dezvoltarii business-ului lor.

Citește mai departe...

Mediul antreprenorial romanesc are o sansa de dezvoltare prin proiecte de finantare private

Piata de capital poate oferi cheia potrivita pentru deblocarea mecanismului de finantare si activarea unui segment important de business care sa genereze crestere economica si locuri de munca – sectorul IMM.

“In acest moment, economia noastra arata ca un ceas vechi care ramane in urma sau asteapta pe cineva sa-l intoarca. Iar una dintre piesele principale neglijate, care ar putea sa-I regleze daca primeste impulsul necesar, este sectorul IMM. Cu cheia potrivita putem sa armam din interior intreg mecanismul si piata locala de capital detine o astfel de cheie. Prin proiecte de finantare private poate activa mediul antreprenorial oferind o alternativa viabila de finantare care sa-i genereze crestere”, a declarat Adrian Lupsan (foto), Director de Dezvoltare, Certinvest.

Restrictiile finantarii traditionale si lipsa unor solutii alternative mentin companiile mici si mijlocii romanesti intr-o stare de incertitudine privind dezvoltarea ulterioara iar statisticile confirma aceasta situatie. In 2013, 45% dintre companiile mici si mijlocii romanesti nu au folosit nicio sursa de finantare, cu 3% care au folosit fonduri proprii si un ingrijorator procent de 42% cu nicio alta sursa de finantare accesata.

Citește mai departe...

Cine utilizeaza mai mult retelele sociale: femeile sau barbatii?

• In Romania, ca si la nivel mondial, peste 50% dintre utilizatorii Facebook sunt barbati
• Desi, in Romania, sunt mai multi barbati intre 0-50 de ani decat femei raportat la totalul populatiei, femeile domina in mediul urban

Se discuta de cativa ani despre preponderenta feminina in retelele sociale (social media), chiar in termeni de “este o lume a femeilor”. Femeile au fost mai atrase de retelele sociale si sunt prezente intr-un numar mai mare pe multe dintre ele (de exemplu, pe Pinterest, conform Digiday citand comScore, 72% dintre utilizatori sunt femei) si nu doar atat. Sunt si mai active: femeile au cu 8% mai multi prieteni pe Facebook, iar dintre share-urile pe Facebook, 62% sunt realizate de femei.

Ponderea mai mare a segmentului demografic feminin pe retelele sociale are implicatii foarte importante pentru branduri, avand in vedere populatia pe care o vizeaza si raspunsul diferit la reclama in functie de genul publicului. Cu atat mai mult cu cat, conform unor studii, femeile sunt cele care aleg 80% dintre bunurile utilizate in mod curent de o familie.

Citește mai departe...

Provocarea generatiei Y

S-au nascut intre 1981 si 2000. Au o perspectiva cu totul diferita fata de lume si viata, comparativ cu generatiile anterioare – „baby boomers” (1946-1964) si generatia X (1965-1980). Tehnologia de ultima ora nu le pune nicio problema, dar au nevoie de feedback constant pentru propria dezvoltare. Pretuiesc timpul liber si viata personala, dar isi construiesc mai multe optiuni de cariera in paralel pentru ca sunt interesati de teme foarte diverse, care sa le solicite creativitatea. Ce face speciala generatia Y? Care sunt caracteristicile ei definitorii?

1. Au asteptari de responsabilitate sociala de la angajatori
Diferite studii globale arata ca, pana in anul 2025, 75% din forta de munca de la nivel global va fi alcatuita din membrii generatiei Y, iar 15% dintre ei sunt deja la nivel managerial. De asemenea, mai mult de 92% dintre membrii generatiei Y considera ca succesul in afaceri nu se masoara doar prin profitul generat, ci si prin implicarea sociala a companiei.

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

In serviciile de ”Soft FM” diferenta o fac oamenii si comunicarea

In serviciile de ”So...

Domeniul de Facility Management (FM) acopera o varietate mare de servicii. In functie de p...

Orasul inteligent nu e un moft, e o necesitate

Orasul inteligent nu...

In luna iunie 2018 a fost publicat clasamentul celor mai „inteligente” orase din lume. Adi...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole