Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

De ce nu mai este suficienta masurarea PIB-ului statelor si a veniturilor companiilor

Discutiile despre cat de importante sunt mediul si actiunile pentru sustinerea lui se desfasoara tot timpul anului, dar, de Ziua Mondiala a Mediului, merita evidentiata perspectiva de business asupra capitalului natural si a resurselor naturale ale planetei. Din pacate, modelele traditionale de afaceri functioneaza avand la baza premisa capitalului natural infinit. Cu siguranta, acest model trebuie adaptat rapid, plecand de la o realitate simpla: daca evolutia economica va continua in ritmul din prezent, se estimeaza ca, pana in 2030, va fi nevoie de un capital natural echivalent cu cel generat de doua planete la un loc pentru a ne putea sustine.

In fiecare an, consumam cu 50% mai multe resurse fata de ceea ce planeta poate reface, potrivit raportului World Wide Fund for Nature - Living Planet 2012. Mai mult, aceasta rata de consumare a resurselor se accelereaza. Se estimeaza o cerere de energie cu 40% mai mare in 2035, comparativ cu nivelul din anul 2009. Pana in 2050, cererea pentru alimente va creste cu 70% iar cererea pentru apa va creste si ea cu 55%.

Citește mai departe...

Cat adevar sta in spatele superstitiilor investitionale?

Investitorii experimentati stiu ca esenta investitiilor profitabile e data, in principal, de o analiza riguroasa, atat fundamentala, cat si tehnica. Cu toate acestea, exista unele superstitii despre investitii la care investitorii sunt atenti si pe care se bazeaza de multe ori in luarea deciziilor. Care sunt cele mai frecvente superstitii legate de investitii si cat de mare incredere putem avea in ele?

Superstitiile pe care le vom prezenta in continuare au luat nastere in Statele Unite ale Americii, iar unul dintre factorii care au permis crearea lor este faptul ca piata de actiuni americana este foarte mare, cu numerosi emitenti si actiuni tranzactionate, asa incat permite utilizarea unor algoritmi complecsi pentru identificarea unor tipare de evolutie a preturilor si randamentelor aduse de actiuni. Dincolo de superstitiile clasice legate de cifra 13, ziua de vineri 13 (la americani) sau marti 13 (la noi), printre cele mai impamantenite superstitii investitionale se numara:

Citește mai departe...

Esuarea adaptarii la noile tehnologii este cel mai mare risc cu care se confrunta operatorii din telecomunicatii

- Noile oportunitati de crestere din industrie forteaza companiile sa-si redefineasca pozitionarea pe lantul valoric
- Atitudinile fata de consolidare si fata de relatiile trans-sectoriale se schimba
- Industria se confrunta cu probleme de incredere legate de protectia si securitatea datelor personale

Operatorii din telecomunicatii sunt nevoiti sa-si repozitioneze modelele de business si sa se adapteze noilor roluri determinate de numarul tot mai mare de tehnologii noi, altfel risca sa nu valorifice oportunitati majore de crestere, se arata in raportul EY - Top 10 risks in telecommunications 2014. Aceasta provocare, alaturi de incertitudinile privind mediul de reglementare, protectia datelor si flexibilitatea organizationala reprezinta riscurile si oportunitatile cu care se confrunta operatorii din telecomunicatii in acest moment. Aceste provocari trebuie vazute si in contextul in care ratele de profitabilitate ale operatorilor din Europa sunt in scadere sau stagneaza, din punctul de vedere al rentabilitatii asupra capitalului investit.

Citește mai departe...

Chobani – povestea din spatele succesului “peste noapte”

Chobani, o afacere cu iaurt care creste la fel de repede ca business-urile de tehnologie

Cand citesti povestile de succes ale antreprenorilor, ai impresia ca reusita a venit ireal de usor si ca o mare parte a ei se datoreaza norocului, pentru ca reusita iese la suprafata, in timp ce esecurile si riscurile asumate raman, de obicei, nevazute.

Povestea lui Hamdi Ulukaya se incadreaza in aceasta tipologie. Ulukaya a cumparat in 2005 o fabrica dezafectata de iaurturi cu un imprumut subventionat, iar in 2007 a inceput sa produca si sa comercializeze iaurtul Chobani. In 2010, devine cea mai bine vanduta marca de iaurt din Statele Unite si afacerea este extinsa in Canada si Australia. In 2014, compania asteapta vanzari de 1,5 miliarde USD si are peste 1.200 de angajati, de la doar 4 angajati in 2005.

Citește mai departe...

Digitalizarea – o conditie esentiala pentru supravietuirea companiilor

C-suite isi adauga un nou rol in tehnologie si IT, pe langa CIO si CTO: CDO – Chief Digital Officer

Cand ai cumparat ultima data un bilet de avion fara sa accesezi un website? Sau cand ai intrat ultima data intr-o agentie bancara pentru a trasfera fonduri? Care a fost ultima data cand ai consultat o carte de telefoane pentru a gasi numarul unui restaurant? De la luna la luna, din ce in ce mai multe servicii fac trecerea la digital: de la setarea consumului de energie din propria casa printr-o aplicatie de mobil, pana la finantarea online a unei mici afaceri de la celalalt capat al lumii. Toate aceste servicii exista deja, iar altele sunt create in fiecare zi.

Marea transformare digitala evolueaza extrem de rapid. Intr-un chestionar realizat de MITSloan in randul executivilor din diverse linii de business si dintr-o plaja larga de industrii, aproape 8 din 10 respondenti spun ca transformarea digitala va fi esentiala pentru companiile lor in urmatorii doi ani. Raportul sustine ca tehnologiile digitale vor facilita schimbari majore: experienta utilizatorilor si a consumatorilor se va imbunatati, fluxurile operationale vor fi si mai eficiente si vor aparea noi modele de business.

Citește mai departe...

Ce sunt Key performance indicators - KPI's?

Nu intamplator, la accesarea vestitului motor de cautare "google", la interogarea "indicatori de performanta" apar peste 28.600.000 de referinte afisate in mai putin de 0.28 secunde... Indicatorii de performanta sau "Key performance indicators (KPI)" prezinta diverse acceptiuni si sunt interpretati diferit de utilizatori. Pentru a seta corect asteptarile cu privire la indicatorii de performanta se impune o prima discutie cu privire la legatura intre obiectiv - indicator de performanta - informatie - indicator.

Obiectivul - formalizeaza SMART tintele companiei cu privire la performanta cantitativa  in toate exprimarile sale posibile (profit, cifra de afaceri, piata, vanzari, lichiditate, costuri, nr. contracte etc.) sau performanta calitativa - comportamente solicitate pentru atingerea performantei. Obiectivul este fie de natura strategica (formulat ca obiectiv strategic nr. 1) fie  de cele mai multe ori setat pentru a indeplini la nivelul politicilor anuale obiectivul strategic. Exprimarea acestor obiective cantitative si calitative se face intradevar prin intermediul Indicatorilor de performanta in mod diferit.

Citește mai departe...

Tendinte comparative in piata tranzactiilor din Romania si Europa Centrala si de Sud- Est

Intreaga regiune Europa Centrala si de Sud - Est a cunoscut o crestere a volumului de tranzactii in anul 2013, perfectandu-se cu peste 30% mai multe tranzactii fata de anul 2012, conform studiului EY CSE M&A Barometer. Sectoarele care au inregistrat cele mai multe tranzactii in regiune sunt sectorul serviciilor, industria prelucratoare si sectorul IT, fiecare raportand peste 160 de tranzactii incheiate.

Se poate clar observa ca sectoarele cele mai active, prin numarul de tranzactii raportate, sunt cele aflate in expansiune, care pe termen mediu cunosc o consolidare, dar si ai caror jucatori sunt de talie mai mica, facand astfel posibile tranzactii in piata jucatorilor mici si medii.

Pe de alta parte, valoarea tranzactiilor din Europa Centrala si de Sud-Est a scazut cu 5% in 2013 fata de 2012, in conditiile in care doar 32% din tranzactiile incheiate au raportat pretul de tranzactionare.

Citește mai departe...

Rolul consultantului intr-o initiativa de Excelenta Operationala

• Cum sa fac sa nu mai pierd bani si/sau sa-mi imbunatatesc cash-flow-ul?
• Sunt clientii multumiti de produsul/serviciul meu?
• Cum fac sa fiu mai eficient/productiv? Cum imi reduc costurile?
• Este Excelenta Operationala o solutie la aceste probleme?
• Care este rolul unui consultant in management intr-o asemenea initiativa?

Sunt intrebari pe care un CEO sau un Director de operatiuni si le pune in mod obisnuit si la care vom incerca sa raspundem in cele ce urmeaza.

Avand in vedere climatul economic actual si presiunea asupra costurilor, excelenta operationala devine o tema importanta pentru majoritatea organizatiilor europene, o tema care aduce in echilibru implicarea completa a angajatilor, clientilor si furnizorilor cu valoarea pentru actionari si responsabilitate sociala.

Citește mai departe...

De la print la digital: schimbarea la fata a media

Clientii si corporatiile devin tot mai familiarizati cu mediul digital. Social media, aplicatiile si dispozitivele digitale au devenit parte din activitatile de business de fiecare zi. In prezent, provocarea vine, insa, din implementarea unor noi modele organizationale care sa permita companiilor sa integreze atat digitalul, cat si traditionalul in structurile de business.

Pe de alta parte, cititorii traditionali de alta data isi incearca acum abilitatile de scriitori, astfel ca jurnalismul social si crowdsourcing-ul au ajuns sa remodeleze semnificativ modul in care sunt generate si absorbite informatiile.

In ultimii cinci ani, s-a putut observa o descrestere constanta a consumului de print, la nivelul intregii piete media din Europa Centrala si de Est. In cazul Romaniei, printul a scazut semnificativ in perioada 2009-2012, acest trend continuand si in 2013. Cum tendinta generala a consumatorilor este de a citi presa on-line, printul se va confrunta pe mai departe cu mari provocari.

Citește mai departe...

Reorganizarea judiciara: intre mit si realitate

Agitatia economica din ultima perioada a consacrat in mediul economic si financiar un cuvant care pana acum cativa ani era relationat aproape exclusiv cu companiile de stat: restructurarea. La aceasta s-a adaugat turbulenta creata de aparitia meteorica a codului insolventei care, chiar daca acum nu mai este in vigoare, a oferit o imagine a cadrului legal in materie de insolventa pe care legiuitorul intelege sa-l promoveze.

Desi insolventa se anunta in ultima vreme tot mai mult ca o necesitate si chiar ca singura metoda eficienta prin care o societate se poate restructura, cred ca restructurarea trebuie privita ca un proces de sine statator, iar insolventa doar ca un instrument la care sa se apeleze atunci cand este absolut necesar. Daca in ceea ce priveste restructurarea operationala compania este singura implicata, in ceea ce priveste restructurarea financiara, creditorii acesteia au un cuvant de spus, cel mai des acest lucru intamplandu-se in cadrul unei proceduri a insolventei.

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Mostenitorii nu vor afacerile de familie in Romania

Mostenitorii nu vor ...

Antreprenoriatul din Romania este personificarea unui tanar nascut in 1990. Uneori idealis...

Cum schimba digitalizarea tratamentul TVA pentru serviciile financiare?

Cum schimba digitali...

In mod traditional, activitatea bancara este scutita de TVA, fara drept de deducere. Astfe...

alte-articole

pastila-de-joi

Dupa 20 de ani, volumul 4.

Spitalul Metropolitan din Capitala are ca termen de realizare maximum 20 de ani, a declara...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole