Despre noi   |   Harta site   |   Publicitate   |   Contact

Fundal submeniu
Companii:

Esuarea adaptarii la noile tehnologii este cel mai mare risc cu care se confrunta operatorii din telecomunicatii

- Noile oportunitati de crestere din industrie forteaza companiile sa-si redefineasca pozitionarea pe lantul valoric
- Atitudinile fata de consolidare si fata de relatiile trans-sectoriale se schimba
- Industria se confrunta cu probleme de incredere legate de protectia si securitatea datelor personale

Operatorii din telecomunicatii sunt nevoiti sa-si repozitioneze modelele de business si sa se adapteze noilor roluri determinate de numarul tot mai mare de tehnologii noi, altfel risca sa nu valorifice oportunitati majore de crestere, se arata in raportul EY - Top 10 risks in telecommunications 2014. Aceasta provocare, alaturi de incertitudinile privind mediul de reglementare, protectia datelor si flexibilitatea organizationala reprezinta riscurile si oportunitatile cu care se confrunta operatorii din telecomunicatii in acest moment. Aceste provocari trebuie vazute si in contextul in care ratele de profitabilitate ale operatorilor din Europa sunt in scadere sau stagneaza, din punctul de vedere al rentabilitatii asupra capitalului investit.

Citește mai departe...

Chobani – povestea din spatele succesului “peste noapte”

Chobani, o afacere cu iaurt care creste la fel de repede ca business-urile de tehnologie

Cand citesti povestile de succes ale antreprenorilor, ai impresia ca reusita a venit ireal de usor si ca o mare parte a ei se datoreaza norocului, pentru ca reusita iese la suprafata, in timp ce esecurile si riscurile asumate raman, de obicei, nevazute.

Povestea lui Hamdi Ulukaya se incadreaza in aceasta tipologie. Ulukaya a cumparat in 2005 o fabrica dezafectata de iaurturi cu un imprumut subventionat, iar in 2007 a inceput sa produca si sa comercializeze iaurtul Chobani. In 2010, devine cea mai bine vanduta marca de iaurt din Statele Unite si afacerea este extinsa in Canada si Australia. In 2014, compania asteapta vanzari de 1,5 miliarde USD si are peste 1.200 de angajati, de la doar 4 angajati in 2005.

Citește mai departe...

Digitalizarea – o conditie esentiala pentru supravietuirea companiilor

C-suite isi adauga un nou rol in tehnologie si IT, pe langa CIO si CTO: CDO – Chief Digital Officer

Cand ai cumparat ultima data un bilet de avion fara sa accesezi un website? Sau cand ai intrat ultima data intr-o agentie bancara pentru a trasfera fonduri? Care a fost ultima data cand ai consultat o carte de telefoane pentru a gasi numarul unui restaurant? De la luna la luna, din ce in ce mai multe servicii fac trecerea la digital: de la setarea consumului de energie din propria casa printr-o aplicatie de mobil, pana la finantarea online a unei mici afaceri de la celalalt capat al lumii. Toate aceste servicii exista deja, iar altele sunt create in fiecare zi.

Marea transformare digitala evolueaza extrem de rapid. Intr-un chestionar realizat de MITSloan in randul executivilor din diverse linii de business si dintr-o plaja larga de industrii, aproape 8 din 10 respondenti spun ca transformarea digitala va fi esentiala pentru companiile lor in urmatorii doi ani. Raportul sustine ca tehnologiile digitale vor facilita schimbari majore: experienta utilizatorilor si a consumatorilor se va imbunatati, fluxurile operationale vor fi si mai eficiente si vor aparea noi modele de business.

Citește mai departe...

Ce sunt Key performance indicators - KPI's?

Nu intamplator, la accesarea vestitului motor de cautare "google", la interogarea "indicatori de performanta" apar peste 28.600.000 de referinte afisate in mai putin de 0.28 secunde... Indicatorii de performanta sau "Key performance indicators (KPI)" prezinta diverse acceptiuni si sunt interpretati diferit de utilizatori. Pentru a seta corect asteptarile cu privire la indicatorii de performanta se impune o prima discutie cu privire la legatura intre obiectiv - indicator de performanta - informatie - indicator.

Obiectivul - formalizeaza SMART tintele companiei cu privire la performanta cantitativa  in toate exprimarile sale posibile (profit, cifra de afaceri, piata, vanzari, lichiditate, costuri, nr. contracte etc.) sau performanta calitativa - comportamente solicitate pentru atingerea performantei. Obiectivul este fie de natura strategica (formulat ca obiectiv strategic nr. 1) fie  de cele mai multe ori setat pentru a indeplini la nivelul politicilor anuale obiectivul strategic. Exprimarea acestor obiective cantitative si calitative se face intradevar prin intermediul Indicatorilor de performanta in mod diferit.

Citește mai departe...

Tendinte comparative in piata tranzactiilor din Romania si Europa Centrala si de Sud- Est

Intreaga regiune Europa Centrala si de Sud - Est a cunoscut o crestere a volumului de tranzactii in anul 2013, perfectandu-se cu peste 30% mai multe tranzactii fata de anul 2012, conform studiului EY CSE M&A Barometer. Sectoarele care au inregistrat cele mai multe tranzactii in regiune sunt sectorul serviciilor, industria prelucratoare si sectorul IT, fiecare raportand peste 160 de tranzactii incheiate.

Se poate clar observa ca sectoarele cele mai active, prin numarul de tranzactii raportate, sunt cele aflate in expansiune, care pe termen mediu cunosc o consolidare, dar si ai caror jucatori sunt de talie mai mica, facand astfel posibile tranzactii in piata jucatorilor mici si medii.

Pe de alta parte, valoarea tranzactiilor din Europa Centrala si de Sud-Est a scazut cu 5% in 2013 fata de 2012, in conditiile in care doar 32% din tranzactiile incheiate au raportat pretul de tranzactionare.

Citește mai departe...

Rolul consultantului intr-o initiativa de Excelenta Operationala

• Cum sa fac sa nu mai pierd bani si/sau sa-mi imbunatatesc cash-flow-ul?
• Sunt clientii multumiti de produsul/serviciul meu?
• Cum fac sa fiu mai eficient/productiv? Cum imi reduc costurile?
• Este Excelenta Operationala o solutie la aceste probleme?
• Care este rolul unui consultant in management intr-o asemenea initiativa?

Sunt intrebari pe care un CEO sau un Director de operatiuni si le pune in mod obisnuit si la care vom incerca sa raspundem in cele ce urmeaza.

Avand in vedere climatul economic actual si presiunea asupra costurilor, excelenta operationala devine o tema importanta pentru majoritatea organizatiilor europene, o tema care aduce in echilibru implicarea completa a angajatilor, clientilor si furnizorilor cu valoarea pentru actionari si responsabilitate sociala.

Citește mai departe...

De la print la digital: schimbarea la fata a media

Clientii si corporatiile devin tot mai familiarizati cu mediul digital. Social media, aplicatiile si dispozitivele digitale au devenit parte din activitatile de business de fiecare zi. In prezent, provocarea vine, insa, din implementarea unor noi modele organizationale care sa permita companiilor sa integreze atat digitalul, cat si traditionalul in structurile de business.

Pe de alta parte, cititorii traditionali de alta data isi incearca acum abilitatile de scriitori, astfel ca jurnalismul social si crowdsourcing-ul au ajuns sa remodeleze semnificativ modul in care sunt generate si absorbite informatiile.

In ultimii cinci ani, s-a putut observa o descrestere constanta a consumului de print, la nivelul intregii piete media din Europa Centrala si de Est. In cazul Romaniei, printul a scazut semnificativ in perioada 2009-2012, acest trend continuand si in 2013. Cum tendinta generala a consumatorilor este de a citi presa on-line, printul se va confrunta pe mai departe cu mari provocari.

Citește mai departe...

Reorganizarea judiciara: intre mit si realitate

Agitatia economica din ultima perioada a consacrat in mediul economic si financiar un cuvant care pana acum cativa ani era relationat aproape exclusiv cu companiile de stat: restructurarea. La aceasta s-a adaugat turbulenta creata de aparitia meteorica a codului insolventei care, chiar daca acum nu mai este in vigoare, a oferit o imagine a cadrului legal in materie de insolventa pe care legiuitorul intelege sa-l promoveze.

Desi insolventa se anunta in ultima vreme tot mai mult ca o necesitate si chiar ca singura metoda eficienta prin care o societate se poate restructura, cred ca restructurarea trebuie privita ca un proces de sine statator, iar insolventa doar ca un instrument la care sa se apeleze atunci cand este absolut necesar. Daca in ceea ce priveste restructurarea operationala compania este singura implicata, in ceea ce priveste restructurarea financiara, creditorii acesteia au un cuvant de spus, cel mai des acest lucru intamplandu-se in cadrul unei proceduri a insolventei.

Citește mai departe...

Balaurul cu doua capete din marketing

Sunt tot mai multe voci in ultima vreme care afirma ca rolul chief marketing officer-ului (CMO) a murit. Un astfel de necrolog poate parea oarecum exagerat, insa are sens. Rolul traditional al CMO-ului este sub stare de asediu.

In ziua de astazi, consumatorul este cel care detine controlul si are pretentia sa i se ofere o experienta unitara, indiferent daca e vorba de cumpararea unui smartphone, de cazarea intr-un hotel sau de stabilirea unei programari la o clinica medicala. In lumea digitala a prezentului, conectata permanent, oriunde si oricand, consumatorul vrea sa primeasca ceea ce isi doreste si atunci cand isi doreste. Iar, daca nu reuseste sa obtina ceea ce vrea, el va spune tuturor prietenilor sai si tuturor followers-ilor de pe retelele sociale ce crede in legatura cu asta.

Citește mai departe...

Pacostea mesajelor comerciale nesolicitate

Majoritatea dintre Dvs cunosc (daca nu cumva au si folosit in mesajele proprii!) asa-zisul “disclaimer” de forma:
Mesajul nu poate fi considerat spam, deoarece, in acord cu prevederile Legii nr. 365/2002, contine toate informatiile de contact ale expeditorului precum si modalitatea de a refuza pe viitor receptionarea acestor mesaje. Adresa dvs. de e-mail fie a fost obtinuta in mod direct ca urmare a unor corespondente anterioare sau deoarece sunteti un client/furnizor al companiei noastre sau a fost selectata dintr-o baza de date la care ati subscris, fie a fost facuta publica de catre dvs. fie prin afisari cu caracter publicitar intr-un ghid de afaceri sau in cadrul unei intalniri de afaceri. Apreciem si intelegem intimitatea dumneavoatra si ne cerem scuze daca acest mesaj a ajuns din greseala la dumneavoatra. Daca doriti sa nu mai fiti contactat de noi pe viitor va rugam sa dat un reply acestui email cu subiectul DEZABONARE. Va multumim!

Ce e drept, e drept! Intr-adevar, in Romania comunicarile cu caracter comercial sunt reglementate de Legea 365/2002 si de Normele Metodologice de aplicare ale acesteia, dar legatura dintre acest text si legalitate se opreste aici.

Citește mai departe...

Urmareste-ne!

facebook skype twitter youtube 

specialist-corner-2

Constantin Magdalina: Mos Craciun in economie

Constantin Magdalina...

Consacrat drept un batranel care imparte daruri celor mici, Mos Craciun este un simbol ce ...

Studiu EY: Organizatiile se confrunta cu riscuri mari generate de atacurile cibernetice; metodele obisnuite de atac au inca succes

Studiu EY: Organizat...

- 56% dintre organizatiile sondate sunt ingrijorate de cresterea atacurilor cibernetice si...

alte-articole

pastila-de-joi

Se intorc pasarile calatoare

Ministrul Justitiei, Tudorel Toader, a anuntat vineri ca, in urma intrarii in vigoare a Le...

alte-articole

business-story

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Cum ii ajutam pe cei al caror univers s-a naruit intr-un singur moment

Andrei a fost luat de la 15 ani din spitalul Marie Curie. Pe cand avea 12 ani fusese impli...

alte-articole